Avatar billede vixmix Nybegynder
14. december 2004 - 21:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dropdown menu der skifte billede?

Kære eksperter.

Jeg mangler et script som henter navnene i en billede mappe der evt. hedder forside ind i en dropdown menu, når man så vælger det ønskede navn/billede i dropdown menuen, så kommer det frem ved siden af så man kan se hvad det er for et. Men ikke nok med det så skal det valgte billedes "url" ligges op i en DB der hedder forside under $piclink .. Er det noget en af jer kan hjælpe med :/?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. december 2004 - 21:39 #1
Prøv at forklar igen, men nogle punkter.. For du skal have fat i en masse elementer, også javascript... Hvertfald såen som jeg læser det :P
Avatar billede vixmix Nybegynder
14. december 2004 - 22:06 #2
Ja nemlig :o).

1. Skal have en dropdown menu.
2. Den skal hente navnene på alle de billeder der ligger i en mappe (forside). De skal bare stilles op efter hinanden.
3. Vælger man et af disse navne i dropdown menuen så bliver det billede(navn) man har valgt automatisk vist ved siden af dropdown menuen, så man kan se hvad det er for et billede. (lige så snart man vælg et andet navn(billede) så skifter den automatisk billede ved siden af menuen.)
4. Når man har fundet det billede(navn) i dropdownmenuen man vil have vist på sin forside så opdater den row $piclink i DB'en forside
Avatar billede vixmix Nybegynder
14. december 2004 - 22:06 #3
var det bedre :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2004 - 01:18 #4
<ole>

Hvorlangt er du selv kommet?

/mvh
</bole>
Avatar billede vixmix Nybegynder
15. december 2004 - 09:09 #5
Har ikke lavet noget. Er overhovedet ikke god til javascript
Avatar billede vixmix Nybegynder
15. december 2004 - 09:09 #6
Det er derfor jeg skriver jeg mangler ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2004 - 22:18 #7
Så skal du nok lære noget i stedet. Eksperten er et forum for 'Hjælp til selvhjælp'. Det du ønsker er vist en færdig løsning - og det er, hvad webbureauer bruges til  ;o)
Avatar billede vixmix Nybegynder
15. december 2004 - 22:22 #8
som jeg ved hjælper de som regel også med at få lavet ting. eller en opstart på dem .. men okay, hvis ingen har interrese i at hjælpe må jeg vel desværre gøre det
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2004 - 22:43 #9
Jamen, vi er da alle interesseret i at hjælpe - men der er jo ikke noget, du ønsker hjælp til, hvis du endnu ikke selv har prøvet noget.
Gå igang med at lave noget selv - så er der et stort forum, der står klar til at hjælpe dig  :)
Avatar billede vixmix Nybegynder
15. december 2004 - 23:00 #10
Jamen problemet er jeg har prøvet.. Men der kom overhovedet ikke noget godt ud af det..derfor har jeg fjernet dette og håbede på der var nogle herinde der kunne hjælpe :/
Avatar billede vixmix Nybegynder
18. august 2010 - 12:16 #11
-lukket-