Avatar billede jds Nybegynder
13. december 2004 - 21:50 Der er 11 kommentarer

Hvordan ændrer jeg standard søgemanskine i internet explorer?

Hej Alle!

Jeg er kommet til at dowloade et program som da man instalerede det medførte en masse UØNSKET som nu ligger spredt overalt på min computer.

Noget af det der er sket er at mit "Standard søgeprogram" er blevet ændret til noget der hedder "Internet Optimizer" hvilket jeg synes er ret irriterende!

For eksempel hvis jeg skriver www.lksjdfæsdfjhsdfjkhsdfjksdjkf.dk så går den ind på den hjemmeside der hedder "internet optimizer"! Jeg vil gerne have det som i de gamle dage hvor det var Microsoft standard søgeprogram der bliver slået til!

Så er der også noget andet:
hvis jeg bare skriver "askdjaskldjaskl" i i adresse baren så går den ind på noget der hedder: yoogee.com og søger der!! Det vil jeg ikke have!!!

Jeg vil have det som det gamle...tror godt i forstår hvad jeg mener!

Det skal lige siges at jeg har "Microsoft Internet Explorer".

På Forhånd Tak ;)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. december 2004 - 21:56 #1
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. december 2004 - 21:58 #2
hent spybot, og scan med trend.
det er lidt nemmere, se bort fra mit tidligere link..O)
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=spybot&tg=dl-2001
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede jds Nybegynder
13. december 2004 - 22:42 #3
Men efterlader dette program ikke selv spyware?

og gør det at mit søgeprogram bliver ændret til det gamle?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. december 2004 - 22:46 #4
det sidste 1..O)
det skal du selv ændre i funktioner/internetindstillinger

det sker ikke noget ved at bruge spybot.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. december 2004 - 08:08 #5
Så vidt jeg husker så ka' du fjerne "internet optimizer" i [Kontrolpanel - Tilføj/fjern Programmer]. Så er du et stykke af vejen...

Men der kan godt være 'følgesygdomme' ...
Derfor denne procedure:

Adaware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Spybot:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Hent denne scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.

Hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Derefter kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. december 2004 - 12:58 #6
Har du lige installeret msn plus?
Avatar billede jds Nybegynder
15. december 2004 - 00:08 #7
majsmarken  --> Ok prøver lige proceduren...vender tilbage snart! På forhånd tak for hjælpen

bubbaa --> Nej ikke MSN+ det var et program en af mine venner sendte mig...han sagde at man kunne nogle sjove ting med MSN med det....men det virkede ikke...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. december 2004 - 06:40 #8
Pas lige på med programmer der ka' lave "sjove ting" - jo lave "sjove ting" (læs=uønskede) med din PC altså. Altså Spyware/virus og andet stads...
DERFOR kan dette ske!!!
Avatar billede falster Ekspert
15. december 2004 - 12:56 #9
Hvis du er OK, så se bort fra dette.

I registreringsdatabasen er det nøglen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search

vædien "SearchAssistant", der holder din "standardsøger" - f.eks. http://ie.search.msn.com.
Avatar billede jds Nybegynder
16. december 2004 - 15:37 #10
majsmarken --> ok tak ;) Har fået det til at virke nu :)
Skriv lige et svar så du kan få dine points
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 17:02 #11
Vi/jeg har da kke set en HiJackThis log ?
Der kan/vil stadig være rester tilbage som 'kalder' snavset tilbage...