Avatar billede jes-eu Nybegynder
13. december 2004 - 11:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dansk stavekontrol i Engelsk Word

Kan man installerer det således at man kan have dansk stavekontrol/gramma i engelsk installeret word?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. december 2004 - 11:11 #1
Ja. Åbn et nyt dokument, vælg i menuen (oversæt selv)

Funktioner > Sprog

Vælg Dansk i listen og klik på Standard- (Der står nok Default) -knappen nederst
Avatar billede jes-eu Nybegynder
13. december 2004 - 11:13 #2
Det har jeg gjort men den retter ikke ord og grammatik
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. december 2004 - 11:13 #3
Det vil så vise sig om du har installeret de danske sprogfiler, ellers vil du kunne gøre det fra din CD
Avatar billede jes-eu Nybegynder
13. december 2004 - 11:15 #4
Ok, hvordan? Kan de ikke hentes på Nettet?
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. december 2004 - 11:15 #5
Der er ikke DK ordbog i en UK Word. Det er IKKE lovligt at tage ordbogen fra en DK version, så du skal købe produktet:

http://www.microsoft.com/office/editions/prodinfo/language/proofingtools.mspx
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 11:19 #6
Nej, du skal ha' Microsoft Proofing Tools installeret for at få dansk stave kontrol:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46520
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 11:19 #7
jpvj >> Så ikke dit indlæg... :-)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. december 2004 - 11:24 #8
OK, jeg tog fejl. Man kan vælge mellem en masse sprog, men har kun stavekontrol til nogen af dem.

Ret ringe at man ikke kan downloade dem, ikke?
Avatar billede jkrons Professor
13. december 2004 - 12:01 #9
Om det er ringe ved jeg ikke. Stavekontrol på flere sprog er jo et produkt, MS sælger, så det er nok derfor, det ikke bare kan downloades.
Avatar billede jes-eu Nybegynder
13. december 2004 - 13:19 #10
OK, men jeg har også en dansk version af office, kan den kopieres herfra?
Avatar billede jes-eu Nybegynder
16. december 2004 - 11:47 #11
Kan den det?