Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2004 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Sikkerhedskode, ikke den jeg lavede

Hejsa!
Sidder med et rimelig irriterende problem.
Da jeg i sin tid købte min nokia 3100 ændrede jeg sikkerhedskoden.
Nu ska jeg ha min nye (og ret så dårlige) samsung e800 til reperation (mister hele tiden net), og vil derfor benytte min gamle 3100. Men den vil sføli ha en sikkerhedskode når jeg skifter simkort. Den er ikke simlocked (har lige fået den åbnet).
Jeg har prøvet med standardkoden 12345 (som jeg jo ændrede).
Bare lige for at fjerne enhver tvivl, så er den ikke stjålet.
Jeg har desværre kun det kamera der sidder i min e800, så på billedet ka man ikke se imeinummeret på telefonen, men ska nok få fat på et bedre kamera hvis det er:
http://joekarlsen.users.whitehat.dk/nokia.jpg

Så er der nogen der kan hjælpe her?
Jeg får mit datakabel (dku-5) tilbage imorgen hvis det er.
Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2004 - 11:57 #1
så fik jeg et bedre billede:
http://joekarlsen.users.whitehat.dk/nokia2.jpg
Avatar billede dreamless Nybegynder
12. december 2004 - 12:00 #2
Jeg mener du bare kan gå ind i telefonopsætnings menuen og gendanne til fabriks indstillinger (På eget ansvar) så skulle det være den gamle sikkerheds kode igen.

Venlig Hilsen
Kristian
Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2004 - 12:01 #3
For at gendanne, skal sikkerhedskoden også indtastes :-)
Avatar billede screem_brille Novice
12. december 2004 - 14:31 #4
Den skal enten udlæses eller telefonen skal opdateres, da det nulstiller koden.
Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2004 - 22:40 #5
Var lige forbi orange, som foreslog en opdatering af firmware.
Men hvis der er en der ka finde noget der ka nulstille den via datakabel, er points all yours.
Orange sagde nemlig at det nok ikke var gratis!!
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2004 - 12:28 #6
Har fundet et par småting, men venter stadig på mit datakabel. Dct4 telefon kan man ikke udlæse koden uden videre, men de fleste telefoneditors kan nulstille koden/telefon til fabriksindstillinger.
50 point til screem, da jeg selv fandt de nødvendige tools.