Avatar billede navid Nybegynder
11. december 2004 - 15:16 Der er 18 kommentarer

Diamondmax plus 9 Sata/150 på P4TSE motherbord

min mo-bo kan ikke finde min 160gb sata/150 hd fra maxtor.
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 15:22 #1
Har du installeret drivers til den og har du formateret den, hvis den er helt ny?
Avatar billede barsted Nybegynder
11. december 2004 - 16:12 #2
hvis du køre med XP, skal du kunne finde den under Administre og under diskhåndtering. hvis den ikke er der skal du tjekke om du har Enable SATA i din BIOS.
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 16:13 #3
Lidt af det jeg siger ikke!
Avatar billede navid Nybegynder
11. december 2004 - 23:11 #4
hej,jeg kan ikke engang finde min hd,så hvorden jeg kan formater den.jeg har gjoret næsten alt i min bios
Avatar billede frewald Nybegynder
11. december 2004 - 23:13 #5
Kan BIOS ikke finde disken, eller kan du ikke se disken in Windows?
Avatar billede navid Nybegynder
11. december 2004 - 23:35 #6
nej min bios kan ikke finde disken
Avatar billede frewald Nybegynder
11. december 2004 - 23:41 #7
Har du enabled S-ATA controlleren i BIOS'en? Husk at disken ikke vil dukke op der hvor de normale disk er (Master/Slave på de 2 controllere), men at den kun viser disken når den booter - på samme måde som SCSI diske bliver vist.
Avatar billede navid Nybegynder
11. december 2004 - 23:45 #8
jeg har også endebled s-ata i biosen,men det kan ikke findes
Avatar billede frewald Nybegynder
11. december 2004 - 23:47 #9
Kan du se at S-ATA bios'en søger efter disken når der bootes - og at den ikke finder den?
Avatar billede navid Nybegynder
11. december 2004 - 23:55 #10
nej det kan jeg ikke se på det navn som du siger,men når jeg forændre den til køre eller finde S-ata,så efter boot kommer den meddelse at lader efter (Intel(R) 82801EB Ultra ATA storage Controllers)missing file.
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2004 - 00:34 #11
hmm det lyder ikke sundt. Så det er altså ikke windows der brokker sig over en fil, men derimod controlleren?
Avatar billede navid Nybegynder
12. december 2004 - 00:35 #12
det kan det godt være,det ved jeg ikke
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2004 - 01:49 #13
Hvordan ser skærmbilledet præcist ud, når den kommer med den fejl?
Avatar billede navid Nybegynder
12. december 2004 - 01:59 #14
det kommer ingen fejl,og det viser ikke noget ,og når jeg går i bisen og ændre s-ata controlle til at køre kun med sata så ide hder bliver væk
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2004 - 02:05 #15
Ja du skal jo gerne kunne køre begge dele på een gang. Har du checket om Windows har en driver til din S-ATA controller? (i devicemanageren bår der ikke være en gul advarselstrekant)
Avatar billede navid Nybegynder
12. december 2004 - 02:10 #16
jo jeg har checket,og det var ikke noget,men jeg tro jeg skal finde sata conroller eller driver til min motherbord.hvad synes du.
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2004 - 02:42 #17
Det er vigtigt at den er enablet i bios - så bør du kunne finde den i devicemanageren og se om den ser ud til at være glad. Desuden bør der være en utility du kan installere, som du kan bruge til at konfigurere controlleren fra windows af.
Avatar billede navid Nybegynder
12. december 2004 - 02:53 #18
jeg gik i maxtor hjemmeside og hente software til hden.men jeg kan ikke gør noget mere end måske der noget galt med selve hden