Teknologi, AI og forretning er i centrum på Computerworlds Cloud og AI Festival i København d. 18. og 19. september. Se hele programmet for den store konference om strategisk brug af Cloud og AI på: www.cloud-festival.dk
Slettet bruger
10. december 2004 - 17:40#1
Bliver de alle sammen til X? Og det er kun i emnet, den er gal?
Har du mulighed for at prøve med et andet mailprogram, for at se, om fejlen også optræder der? Hvilket mailprogram bruger du?
Hvis æøå bliver til cxf (mener jeg), så er det tegn på at de kommer igennem en mailserver eller et mailprogram, der ikke accepterer andet end us-ascii. De fleste idag kan sagtens håndtere 8bit tegnsæt som f.eks iso-8859-1.
Hvis jeg får din adresse, kan jeg prøve at sende et par testmails til dig, så vi kan afgrænse problemet.
ja, de bliver alle sammen til X Ja, det er kun i emnet de bliver erstattet
Jeg bruger Outlook 2003
Jeg har selv sendt adskillige testmails, både fra webamil og mit mailprogram uden at der er fejl, det er tilsyneladende kun når der kommer mails fra eksperten.
Du må da gerne prøve på admin@ [brugernavn på eksperten]. dk
Skal lige siges, at jeg netop har skiftet udbyder til unoeuro, men alligevel ?
/Goose
Synes godt om
Slettet bruger
10. december 2004 - 19:39#3
Jeg har netop sendt to testmails til dig.
Begge er med rå 8-bit tegn i subject. Den ene er med UTF-8 og den anden med iso-8859-1. Jeg vil tro den ene af dem vil fejle ved dig.
Begge mail du har sendt ser bl.a. således ud i headeren:
X-Amavis-Alert: BAD HEADER Non-encoded 8-bit data (char C3 hex) in message header 'Subject': Subject: \303\246\303\270\303\245\n
Da problemet er opstået efter mit skift til unoeuro prøver jeg lige at kontakte deres support.
/Goose
Synes godt om
Slettet bruger
10. december 2004 - 20:17#7
Ja. En mailheader må sådan set også kun bestå af 7-bit tegn, så hvis man bruger 8-bit tegn skal man encode dem.
Når det så er sagt, så plejer de fleste mailservere bare at sende 8-bit-tegnene videre selv om strengt taget er ugyldige. Det er derfor jeg ikke havde bemærket problemet.
Til gengæld bør du være glad for at de tilsyneladende kører viruscheck på din indkommende post.
Ok, og ja, viruschecket var en af årsagerne til skiftet :o)
Jeg prøver at kontakt unoeuro eller også lever jeg med det :o)
Smid lige et svar.
/Goose
Synes godt om
Slettet bruger
10. december 2004 - 20:24#9
Nej. Vi konstaterede jo, at der rent faktisk ER en fejl på eksperten.dk. Dette spørgsmål bør forblive åbent indtil den fejl er løst. Spørgsmålet fungerer nemlig som fejlrapport.
Desværre må man også konstatere at eksperten.dk er er jævnt ligeglade med brugernes ønsker og rapporteringer af fejl.
Det er kun beklageligt
Synes godt om
Slettet bruger
17. januar 2005 - 08:24#12
Tjah.
Jeg har heller ikke været meget på eksperten siden deres system glemte at give gratis pro til de mest aktive i starten af december. Jeg henvendte mig til support og fik et automatisk svar om at de ville vende tilbage til mig inden for 2 dage, men har ikke hørt noget.
Her er et svar, hvis du gerne vil have lukket.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.