Avatar billede frankeweb Nybegynder
10. december 2004 - 11:56 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Nyt design @ FRANKEWEBdk

Hej allesammen,

Jeg har lige siddet og leget lidt hurtigt med et nyt design...
det er langt fra færdigt, men ville lige høre om i kunne give noget kritik allerede nu??

Den forløbige version ligger på:
http://frankeweb.users.whitehat.dk/frankewebdk/
Avatar billede thb Nybegynder
10. december 2004 - 12:06 #1
Jeg synes at det ser meget fedt ud, men prøv at sætte menutallene til højre for menunavnene, det tror jeg vil se federe ud..

Eller ikke noget.

Thomas
Avatar billede skau Nybegynder
10. december 2004 - 12:10 #2
Eller venstrestil menuen - det ser lidt rodet ud (hej thb ;o)
Avatar billede skau Nybegynder
10. december 2004 - 12:11 #3
Har du overvejet at placere din side centreret i forhold til baggrunden (den der idag ligger helt ude til venstre) således den grå farve ikke kun er til som en stor blok til højre - men er ligeligt fordelt på begge sider.
Avatar billede frankeweb Nybegynder
10. december 2004 - 12:12 #4
Har overvejet at fjerne teksten ved menuen? for det pisser mig max af at det ikke kan komem til atå stå lige

<--- så står det lige ;)

men når der er tekst på, bliver det skævkt jo :(

01Home
02Portfolio
Avatar billede skau Nybegynder
10. december 2004 - 12:16 #5
tjah ellers kunne du jo sortere dem efter str.

01 Home
02 Links
03 About
04 Portfolio
Avatar billede frankeweb Nybegynder
10. december 2004 - 12:17 #6
ja har jeg også overvejet... men Portfolio er vigtigere en links fx, derfor vil jeg jo gerne have det øverst... men kunne prøve at se hvorn det ser ud :p
Avatar billede thb Nybegynder
10. december 2004 - 12:19 #7
skau > Hej ?? :D

Jeg synes at du skulle sætte tallene inderst, og så linkene.. Eller kunne du som du selv skriver nøjes med talene men så lav en onmouseover hvor der så et sted står hvad det gælder for. For det er pisse irreterende at skulle trykke på et link for at se hvad linket går ud på...

Thomas
Avatar billede skau Nybegynder
10. december 2004 - 12:20 #8
Hvad med at indsætte mellemrum istedet for |
01      Home
02 Portfolio
03    Links
04    About

Eller punktum
01 .....Home
02 Portfolio
03 ....Links
04 ....About
Avatar billede skau Nybegynder
10. december 2004 - 12:21 #9
Således kan du få både venstre og højre kant helt lige
Avatar billede frankeweb Nybegynder
10. december 2004 - 12:22 #10
Hvad med at indsætte mellemrum istedet for |
01      Home
02 Portfolio
03    Links
04    About

<--- Nej tark ;) det var fandme grimt! :p

Eller punktum
01 .....Home
02 Portfolio
03 ....Links
04 ....About
Avatar billede frankeweb Nybegynder
10. december 2004 - 12:23 #11
Prøver at lege med en mouse over! :)
Avatar billede frankeweb Nybegynder
10. december 2004 - 12:23 #12
det må vore din thb?
Avatar billede thb Nybegynder
10. december 2004 - 12:28 #13
Jeg behøver ikke point..

Thomas
Avatar billede frankeweb Nybegynder
10. december 2004 - 12:30 #14
Så giver jeg dem til skau, for en masse gode forslag :)
Avatar billede skau Nybegynder
10. december 2004 - 12:30 #15
Men hvordan vil brugerne vide at de skal holde musen over et tal for at få en menumulighed - det fremgår jo ikke medmindre man ved et tilfælde lige får placeret sin mus over et af tallene
Avatar billede skau Nybegynder
10. december 2004 - 12:31 #16
Behøver du ikke - hvis jeg ikke var til nogen hjælp så tag dem selv ;o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2004 - 13:25 #17
Jeg kan ikke hitte ud af det.

'01', '02', '03', '04'.  Hvorfor?

lodrette linier der ikke tilføjer noget aestetisk eller funktionelt (den lange lige ved benstrekant af billede) er ret grim, de små (: '01|HOME' ) er blot forvirrende. hellere bare mellemrum for seperation af tal-ord og tekst-ord. Hvad er de til?

Giver masser af signaler om 'dette er en meny' men ingen spor af meny funktionalitet (ser med Netscape 7), pointer konstant pilformet, ingen action ved klik, ingen mouseover ændring. fordi ufærdig, eller misser jeg noget?.

menu-ord 'portfolio' gentages nede til højre med underpunkter under. men vist heller ikke meny her. og hvorfor vise for 'portfolio' når aktiv side er 'home'?

for mange spørgsmål. Jeg kan ikke hitte ud af det.

mvh JakobA
Avatar billede frankeweb Nybegynder
14. december 2004 - 17:37 #18
Avatar billede thb Nybegynder
14. december 2004 - 17:58 #19
Det er okay, men det virkede lidt langsomt...
Avatar billede fynbo Nybegynder
11. januar 2005 - 13:57 #20
irriterende at man ikke kan få menuen at se med det samme