Avatar billede khanganh Nybegynder
09. december 2004 - 17:04 Der er 3 kommentarer

skriften ændrer sig afhængigt af hvilken computer

hej, jeg har lavet en hjemmeside i forbindelse med en eksamensopgave. Men skriften ændrer sig afhængigt af hvilken computer jeg bruger til at åbne hjemmesiden. Er det noget jeg kan gøre noget ved? eller er det kun fordi computernes fonts er indstillet forskelligt? jeg har brugt frontpage til at lave siden. Tak for jeres svar

MVH
Ann
Avatar billede b.b Nybegynder
09. december 2004 - 17:07 #1
hvad for en skrifttype har du angivet til din <body>...??
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. december 2004 - 17:07 #2
Hvis du vil være mere siker på hvordan din hjemmeside ser ud i forskellige browsere skal du styre design via CSS.
Avatar billede ckh Nybegynder
09. december 2004 - 17:09 #3
Hvis den skrifttype du har benyttet til din hjemmeside ikke er installeret på den computer du ser hjemmesiden på, vil den vælge den "nærmeste" skrifttype til at vise hjemmesiden. Derfor kan du opleve at din hjemmeside ser forskellig ud på forskellige computere.

Du kan afhjælpe problemet ved at benytte skrifttyper der stort set er installeret som standard på alle computere (verdana, arial osv.), men du kan aldrig være 100% sikker på at alle ser siden som du vil have det (fordi de ikke har skrifttypen).