Avatar billede d_warma Nybegynder
09. december 2004 - 15:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MMYY vs århundreskift

Der er et eller andet tågehorn, der defineret et datofelt som mmyy. I dette felt findes selvfølgelig datoer på begge sider af det 21 århundrede.
Er der nogen nem måde at komme udenom dette på i simpel SQL?

Mvh
D_Warma
Avatar billede d_warma Nybegynder
09. december 2004 - 15:51 #1
datofeltet ligger som et char felt.
Avatar billede d_warma Nybegynder
09. december 2004 - 15:52 #2
og er indtastet feks. 0298, 0303, 0179, 0104.
Avatar billede d_warma Nybegynder
09. december 2004 - 15:53 #3
og jeg vil gerne have det til en normal dato selvfølgelig.
Avatar billede senj Nybegynder
09. december 2004 - 16:04 #4
En Oracle Kolonne skal være tom for at kunne skifte type. Derfor bør du oprette en ny kolonne på din tabel defineret som DATE og så flytte dine datoer over og derpå slette den gamle chardato og så rename din nye colonne så den får den gamles navn og derpå passer ind i dine eksisterende scripts m.v.
Avatar billede d_warma Nybegynder
09. december 2004 - 16:06 #5
Nårh, det var ikke så nemt endda??
Jeg åbner spg. igen med lidt flere points denne gang for at se om det kan lokke..

http://eksperten.dk/spm/569497
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. december 2004 - 16:09 #6
Du ka' altid definere flere POINT vha. [Funktioner] i kassen venstre...