Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
09. december 2004 - 02:07 Der er 19 kommentarer

hvilken forbindelse er bedst?

hvad skal jeg vælge ADSL/ISDN?. vi bor i hus og der er vi 3 der skal dele en net forbindelse, som skal være på hele døgnet. hvad er bedst/billigst for os.

mvh jens
Avatar billede popsy Novice
09. december 2004 - 02:19 #1
isdn er under ingen omstændigheder et godt valg hvis i skal være på døgnet rundt, der er jo noget forskel på at betale minuttakst (isdn) og fast månedlig pris (adsl).

Hvad bruger i nettet til? Er der en søn som skal spille onlinespil hver aften, en far der skal opdatere hjemmesider, en mor der skal læse skønhedstips? :)

De oplysninger vil hjælpe til at indsnævre hvilken forbindelse i har brug for!
Avatar billede wickedd Juniormester
09. december 2004 - 04:11 #2
Hele døgnet? Helt klart ADSL - Fast pris uanset forbrug.
Avatar billede overloaded Mester
09. december 2004 - 04:59 #3
isdn er vel også alt for langsom i forhold til adsl.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. december 2004 - 06:03 #4
Det siger sig selv at d skal have *ADSL* da i er 3 der skal på og så kan i jo dele forbruget så det ikke bliver såå dyrt;) det gør vi her i huset, Vi har 4 der kører på ADSL til 340kr. om mdr. for feks. en 512/512 som er fint nok.

Jeg skal liegsige du skal *ikke* hoppe i det hul (som jeg kalder det:) med at få en billig forbindelse som de p.t reklamere for som er helt op til 2Mbit =2048 download, MN man får *kun* 128 med i opload og det er skam ikke ret meget især ikke hvis man er flere om at dele det da det er oploaden der er vigtigst, naturligvis er downloadet osse vigtig men det kommer mest and på om du skal spille o.s.v men jeg vil klart vælge en ADSL forbindelse og KLART med gratis installition som du sagtens selv kan sætte til det udstyr som man faktisk bare tilslutter tl. stikket og så i et modem og vidre ind i pc'en og i Jeres tilfælde skal I jo osse bruge en router for at kunne være på alle sammen på enn gang der ville jeg anbefalde en trådløs router (men HUSK for gud skyld at den skal sikres 2 steder for ellers kan ALLE få adgang til Deres/Jeres Pc hvilket ingen jo er interseret i:)

m.v.h

pp

Forsat god dag og god jul!

PPs: Ved ISDN forståes: "Kombineret telefon- og internetabonnement med meget lave minutpriser. Du får to digitale linjer, så du kan surfe stabilt på to linjer uden at blokere telefonen, op til 3-4 gange hurtigere end med et alm. modem. Eller faxe og surfe. Eller tale i to telefoner."    (Håber det var forklaring nok el. sig til)
jeg er så heldig at min papmor er chef for TDC det dyer svine selskab som hun såå' pænt selv udtrykker det:-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. december 2004 - 06:06 #5
Sry glemte et link så kan du evtu. selv læse mere hvis det ønskes det er p.t det billigste hvis man skal have en ordenligt løsning til fair penge.

http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet&t2page=privat_internet

Der kan du feks. læse om hvad ISDN & ADSL er og hvad de andre produkter handler om, jeg håber det hjælper dig/Jer lidt på vej ellers så bare fyr løs jeg ser wickedd osse er på tråden og han er en troværdig gut det kan jeg stå inde for´´tro mig;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. december 2004 - 08:08 #6
Kik evt. lidt her omkring:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/
Avatar billede wickedd Juniormester
09. december 2004 - 13:22 #7
ISDN koster jo penge hvert minut, fordi det er en opkalds-forbindelse.
Med ADSL er du på nettet hele tiden - Så du starter bare pc'en op, og så kan du ellers surfe rundt lige så tosset du vil. Ganske rart faktisk :)
Avatar billede ranglen Nybegynder
09. december 2004 - 15:41 #8
Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
09. december 2004 - 18:09 #9
Tak for svarene. Der er også forskellige udbydere af ADSL, er det ligemeget hvilken jeg vælger(TDC - Tele2 - Cybercity)eller anden. Vores forbrug er ikke stort, men der er tre rum hvor der skal være adgang til nettet.
Avatar billede donlon Novice
09. december 2004 - 19:05 #10
Hvis i er 3 der skal dele som du skriver, skal i bruge en router og switch.
Det billigste er at vælge en udbyder der leverer router med deres abbo. så spare du/i den udgift og kan nøjes med switchen, der kan fåes for få hundrede kroner.
Jeg har abbo. hos Cybercity og er MEGET tilfreds, og de leverer router med som standard.
Avatar billede donlon Novice
09. december 2004 - 19:06 #11
I mit svar mener jeg selvfølgelig ADSL og ikke ISDN, som er en for dyr, langsom og forældet løsning.
Avatar billede kox Nybegynder
09. december 2004 - 19:13 #12
hvis det er muligt at få stofanet hvor du skal bo er det bestemt værd at overveje.
se evt. www.stofa.dk, det er vist kun i jylland det er muligt stadigvæk...
nogle gange kører de et tilbud hvor det er meget billigt at tilslutte sig.
fordelen er at du betaler 50kr om måneden i abonnement. heri er includeret 50 Mb trafik. du betaler så 1kr/Mb op til 300kr hvorefter prisen ikke stiger yderligere før du når 5000Mb (det er rigtigt meget). du kan selvfølgelig løbende se dit forbrug. forbindelsen er 1024/256.
ulempen, sådan en (eller flere) er der jo næsten altid, er at du jo også skal have stofa som leverandør af kabel-tv, og det er ikke alle steder det er muligt.
jeg bor nu i københavn og her kan man desværre ikke få stofa, men har haft stofanet og har været meget glad for det.
Avatar billede overloaded Mester
12. december 2004 - 04:41 #13
Prøvede engang en 1024/256 flexrate fra Stofanet hvor man må bruge 5000mb på en måned.
Da der var gået 6 dage var der 400mb tilbage ud af de 5000mb.
Så skiftede hurtigt til flatrate, men det er jo meget individuelt hvad man bruger sit internet til.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. december 2004 - 10:36 #14
WHAT dolon´´Siger du at ISDN er en forældet løsning, der må jeg sige at du tager grugeligt fejl der:) og hvad mener du med forældet det er da de 2 produkter der er mest salgsfremmede på market pt. [ADSL & ISDN]

m.v.h

pp

Forsat god søndag;)

Og vedr. Strofanet så er det ikke en god løsning,og JA den ydes kun i jylland men ikke i hele jylland endnu og der er mange gange netværksproblemer hvilket er til at få spat af hvis man sidder og skal/vil internettet.

Det er et uvildig firma der ikke kan finde ud af at sætte en ordenligt mainframe op (som somregelt sidder oppe på loftrummet da strofanet mest er baseret på et boligselskab, men andre der kan modtage Strofas-net kan naturligvis osse få en forbindelse hos Dem men det er den mindste forbindelse der bliver givet 128/128Mbit hvilket jeg ikke personligt vil anbefalde især ikek når I er 3 der skal bruge nettet på samme tid.
Avatar billede popsy Novice
12. december 2004 - 11:56 #15
pp> Hmm, en 128/128 mbit forbindelse er da nok værd at prøve :D

Med hensyn til ISDN, så er det både prismæssigt og hastighedsmæssigt ikke med på moden ;)
Avatar billede donlon Novice
12. december 2004 - 12:16 #16
Ang. "WHAT dolon´´Siger du at ISDN er en forældet løsning, der må jeg sige at du tager grugeligt fejl der:) og hvad mener du med forældet det er da de 2 produkter der er mest salgsfremmede på market pt. [ADSL & ISDN]"

Ja-ja, godt ord igen, det jeg mener er at ISDN set i forhold til ADSL/kabel, er alt for langsom og for dyrt, og hastighedsmæssigt er forældet, ikke selve forbindelsen der jo er digital.
Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
12. december 2004 - 22:29 #17
Jeg giver donlon 40 og pillopper 60 point

Mvh. og tak for hjælpen Jens
Avatar billede donlon Novice
13. december 2004 - 11:13 #18
Hmmm ...så må jeg vel hellere "lave et svar", da mit første blev afvist :-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. december 2004 - 13:46 #19
Jeg Bukker & Takker;o) jeg h¨åber du kunne bruge de oplysninger og hvis der er mere så skal du endlig bare spørge løs selvom du har lukket dit poste indlæg;) og uden at skal give ydligere point for dette:)

m.v.h

pp

Forsat god dag samt en god jul!  (Til Jer alle sammen på *E* !

Ps:-Hej donlon´´ du skal "IKKE" tage det såå tungt det jeg skrev med WHAT, det er et ydtryk for en overraskelse så ment ikke andet og ikke noget ondt ment med dette:)
Man kan osse få en forbindelse der er anolog´´ og naturligvis også digital, da det er det der er mest udbredt i Danmark, Vi er jo osse det land i hele verden der har flest internet brugr ca. 2½ million.
Så alle dem der siger at Danmark er et skod land skal de vist lige tænke over hvor langt et sådan lille land er med i udvilklingen o.s.v!;o) siger jeg bare:)

Ower and out:-)