Avatar billede koldingq Nybegynder
09. december 2004 - 01:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Forum/gæstebog/messageboard

Jeg søger med lys og lygte efter en gæstebog eller lign. hvor man kan svare på de indlæg der kommer samt smileys man kan klikke på så de fremkommer i beskeden.
Den skal kunne lægges ind med en alm. HTML kode på ens egen hjemmeside og den skal kunne passes ind i det design hjemmesiden har.
Nogen der kan/vil hjælpe med et link.
Avatar billede popsy Novice
09. december 2004 - 01:56 #1
Den kan ikke laves i ren html. Men der findes versioner i php hvor man kan nøjes med en tekstfil, i stedet for database.

Har du adgang til php på din server?

Lad være med at blive afskrækket af php, det er ikke mere vanskeligt at tilpasse din side, end html :)

Der er en demo på en her: http://www.shauntobias.co.uk/scripts/guestbook/index.php
For at downloade den skal du oprette en gratis brugerprofil: http://www.stphp.com/index.php?id=register
Den kan derefter downloades på: http://www.stphp.com/?id=eb_2_0
Avatar billede koldingq Nybegynder
09. december 2004 - 02:06 #2
Jeg kan ikke finde ud af php - hver gang jeg henter noget i den stil får jeg bare en masse mapper. Jeg har brug for noget der er klart når jeg lægger det ind. Jeg kan ændre farver og lign - men samle noget der er lagt i en masse mapper - det er altså ikke lige mig.
Avatar billede koldingq Nybegynder
09. december 2004 - 02:07 #3
Jeg skal bruge noget jeg kan se færdigt online og så ændre det efter behov i frontpage.
Avatar billede koldingq Nybegynder
09. december 2004 - 02:10 #4
Det link du henviser til kommer frem med et shout board. Det er ikke det jeg søger. Jeg søger noget i stil med dette: http://www.pub.alxnet.com/forum?id=1080596 . blot skal det kunne lægges ind poå min egen side via frontpage.
Avatar billede popsy Novice
09. december 2004 - 02:11 #5
jamen sådan fungerer virkeligheden bare ikke :) Hvis du selv skal køre gæstebogen fra din server, _skal_ der bruges en form for serverside script, og der kan html ikke være med.
Hvordan forestiller du dig at din server skulle kunne indsætte de nye kommentarer i din html kode? :)

Eneste mulighed for dig, når du ikke vil høre :) er at bruge en tjeneste fra en gratisudbyder, som f. eks. http://www.newbie.dk/webservices/guestbook/index.php som kan indsættes som en html kode. Vær dog opmærksom på at der for det meste følger reklamer med gratis tjenester!
Avatar billede popsy Novice
09. december 2004 - 02:12 #6
Det du linker til er ikke en gæstebog, det er nærmere et forum, som altså er en grad mere kompliceret at installere :)
Heldigvis tilbyder www.newbie.dk også den slags :)
Avatar billede koldingq Nybegynder
09. december 2004 - 02:22 #7
Jeg ved godt at det er et forum og jeg skriver jo heller ikke kun gæstebog i overskriften vel?
Bannerreklamer gider jeg ikke - jeg har hidtil brugt Alxnet som jeg linker til - men deres server er meget langsom. Findes der ikke noget i den stil jeg søger - evt. som et billigt betalingssted?
Det bedste jeg hidtil har fundet er hostedstuff.com - der kan man ligge det i en Iframe og så kan man jo også ændre på layoutet. Men der har jeg problemer med at logge ind som admin og det kniber med hjælp fra deres side.
Alt andet jeg finder -også hvor det koster en mdl. leje - er bare gæstebøger eller kedelige forums uden smileys :(
Jeg mener bestemt at jeg har været inde på newbie og det opfylder ikke mine behov så vidt jeg husker. Men jeg vil kigge ind i morgen og se om der er sket nyt derinde.
Avatar billede popsy Novice
09. december 2004 - 02:33 #8
Altså, jeg sidder her og krøller mine tæer over at du ikke vil sætte dig en lille smule ind i php.

Hvad med et forum som på www.phpbb.com ? Det er gratis, kan det du vil og meget mere, og det kræver ikke engang andet af dig end at du finder oplysningerne fra dit webhotel frem?

Med hensyn til: <<Jeg ved godt at det er et forum og jeg skriver jo heller ikke kun gæstebog i overskriften vel?>> så kan du såmænd have ret, men du søger noget som er umuligt, medmindre du vil bruge en webbaseret løsning, og det nævner du intet om i dit spørgsmål...
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
18. december 2004 - 23:40 #9
HEJ.
Hvis det er et forum du vil have kender jeg et super godt et med smiley og det hele
simpelthen...
DU  skal ikke kode noget som helst, du behøves ikke at gøre noget, det er helt færdig og hvis du nu vil have nye forum'er eller andet så får du en bruger som kan ændre på forumet, mega smart.
Prøv at se min www.dragonsandslayers.dk ude i højre side gå ind i forum der er det hele så.
Men hvis du vil have det selv skal du gå til http://www.webwizguide.info/web_wiz_forums/default.asp?mode=asp
og downloade det, det er gratis, og når du har downloade det skal du bare uploade det til din hjemmeside..

håber jeg hjalp dig.

Martin Dalgaard
Avatar billede koldingq Nybegynder
19. december 2004 - 12:54 #10
Jeg takker jer alle for hjælpen, men har i mellemtiden fundet lige hvad jeg søgte. http://www.eplugs.net Det er dansk og gratis hvis man ikke har mere end 100 besøgendepr. md. Jeg har dog ca. 200 besøgende pr. dag så jeg skal betale ca. 179 kr pr md, men for det kan jeg få op til 15 komponenter og har jeg brug for hjælp så ringer jeg bare til dem. De hjælper beredvilligt og da det er dansk er der ingen sprogforvirring.
Se evt. min gæstebog i funktion her http://varmq.dk