Avatar billede jomhum Nybegynder
06. december 2004 - 20:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opkald fra min PC - er det virus?

Jeg har lige installeret firewall efter en slem omgang virusinfektioner, og der er en række opkald der opfanges af firewall'en som jeg ikke ved om er god- eller ondartede.

Det drejer sig om følgende indgående opkald:

Generic host process for win32 (svchost.exe) is being contacted from a remote machine (192.168.1.1)using local port 1034.

IP'en er den samme som min routers!

Og en udgående som jeg ikke lige fik skrevet af, men det er noget med NDIS user mode I/O - jeg skal prøve at fange den næste gang den popper op (kan ikke finde oplysningerne i firewall'ens log).

Er det ondartede opkald?
Avatar billede jomhum Nybegynder
06. december 2004 - 20:46 #1
Sidstnævnte opkald relaterer til filen NDISUIO.SYS...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. december 2004 - 20:50 #2
Avatar billede jomhum Nybegynder
06. december 2004 - 21:08 #3
Der var et par svar jeg kunne bruge! Læg venligst et svar så du kan få point.

-> Jeg kan se på alle de fora og alle de informationer at det ikke lige bliver i aftan jeg bliver sikkerhedsekspert!!

Tak for god hjælp:-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. december 2004 - 21:13 #4
Velbekomme - takker på forhånd for pointene *S*

Må jeg be dig gøre mig en tjeneste ?
HVIS det er dig der har givet mig den flotte karma, vil jeg gerne sige mange tak for den. Men er du ikke rar at lægge et link til den tråd hvor i du har fået hjælpen, samt underskrive den med dit brugernavn ?
Avatar billede jomhum Nybegynder
06. december 2004 - 21:20 #5
Hej Victor

Jeg har ikke givet dig karma - ikke fordi du ikke har fortjent god karma, men jeg synes at det karma-halløj er noget lidt underligt noget - det lugter lidt for meget af dårlig dating-side at man anonymt kan tildele karma.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. december 2004 - 22:32 #6
Jeg giver dig fuldstændig ret i din holdning til det karma-sjov og netop derfor vil jeg gerne ha' en underskrift på.

Bare ok ;-)
Takker alligevel endnu en gang for pointene :-)