Avatar billede cjoensen Nybegynder
06. december 2004 - 14:33 Der er 8 kommentarer

decimaler i excel

Jeg har et Excel dokument med en række kolonner med tal. I flere kolonner er der en masse decimaler. Hvordan sikrer jeg at disse tal kun får 1 decimal. Jeg kan godt få Excel til kun at vise 1 decimal, men der skal kun være 1 decimal i det hele taget. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
06. december 2004 - 14:41 #1
vælg formater/typografi/rediger/tal/vælg antal cifre
Avatar billede x-lars Novice
06. december 2004 - 14:42 #2
brug funktionen Afrund.

=afrund(A1;1) i B1 giver tallet i A1 med 1 decimal. =afrund(A1;-3) giver tallet i hele tusinder, osv.
Avatar billede cjoensen Nybegynder
06. december 2004 - 14:49 #3
Duer ikke. Den viser kun 1 decimal men de resterende decimaler er stadig gemt bagved... Problemet er at jeg skal flette listerne ind i en brevflet. Selvom de kun vises med 1 decimal i Excel så tager brevfletten hele tallet med
Avatar billede cjoensen Nybegynder
06. december 2004 - 14:52 #4
Virker afrund også når man krydshenviser til et andet faneblad i samme regneark?
Avatar billede x-lars Novice
06. december 2004 - 14:57 #5
Ja, og også ved eksterne referencer.
Avatar billede kabbak Professor
06. december 2004 - 15:01 #6
=HELTAL(A1*10)/10
Avatar billede bak Forsker
06. december 2004 - 15:50 #7
En anden mulighed er i excel at vise dem med een decimal. Under funktioner / Indstillinger på fanebladet Beregning sættes flueben i "Præcision som vist"
Avatar billede falster Ekspert
06. december 2004 - 15:54 #8
=Venstre(Afrund(A1;1);FIND(",";A1)+1)