Avatar billede kvikleva Nybegynder
06. december 2004 - 13:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan Equation editoren tilpasses?

I forbindelse med flere familiemedlemmers brug af Equation editoren i Word er jeg blevet spurgt om det er muligt at tilpasse editoren til ikke at skulle lukkes hver gang der er brug for alm. tekstbehandling? Altså at det er muligt at holde den åben gennem hele opgaveløsningen uden at skulle ind i indsætmenuen?
Avatar billede overchord Nybegynder
06. december 2004 - 13:43 #1
Jeg har oprettet et selvstaendig shortcut til equation editoren (ligger normalt i "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Equation\EQNEDT32.EXE")
Den har jeg saa lagt i quicklauch baren saaledes at man kan aabne og lukke editoren uden at skulle bruge word.
Avatar billede levich Nybegynder
06. december 2004 - 14:09 #2
Desværre kvikleva. Equation editor er en del af Word, som starter i et specielt vindue med sit eget menusystem, som man er nød til at afslutte, når man er færdig med at skrive en ligning.
Avatar billede overchord Nybegynder
06. december 2004 - 14:23 #3
levich - det er da noget sludder. Jeg er sitand til at bruge equation editor uden at start word op overhovedet!
Har brugt denne loesning for baade Office 97, 200, og 2003
Avatar billede levich Nybegynder
06. december 2004 - 14:34 #4
Jeg kryber ned i det nærmeste hul *S*
Avatar billede kox Nybegynder
06. december 2004 - 14:34 #5
du kan også indsætte et ikon til eq-editoren i en af de værktøjslinier der vises hele tiden...
hvis du går i funktioner > tilpas vælg fanebladet 'kommandoer' under kategorier vælger du indsæt og i listen til højre under kommandoer scroller du ned til eq-editor så kan du trække den op og placere den på værktøjslinien hvor det passer dig.
Avatar billede kvikleva Nybegynder
06. december 2004 - 16:48 #6
kox - jeg takker for dit råd og er allerede blevet rost af manden for at have skaffet det hurtige svar, der virker tilfredsstillende
Avatar billede kox Nybegynder
06. december 2004 - 16:55 #7
godt i fik det til at du :o)