Avatar billede jaudk Nybegynder
03. december 2004 - 20:52 Der er 11 kommentarer

hvad skal der være på min hjemmeside

Nu har jeg valgt at ligge det under design inspiration da jeg bare søger inspiration!:D..  hvad ville der være godt/sejt at jeg lavede på min hjemmeside? hvad vil lokke mange besøgende til hver dag? og hvad vil få dem til at komme tilbage igen?.. bedste bud får points
Avatar billede apo Praktikant
03. december 2004 - 21:20 #1
Du er vist begyndt i en forkert rækkefølge...

Normalt laver man ikke en hjemmeside før man har et budskab/et formål. Hjemmesiden skal tilpasses indholdet, ikke omvendt :-)

Som udgangspunkt vil jeg mene, at du ikke skal regne med den store trafik, hvis du ikke har noget særligt at tilbyde.

Hvorfor skal jeg og alle andre f.eks. gå ind på netop din hjemmeside, frem for en anden? Hvilken interesse har vi i at besøge din hjemmeside hver dag?

Finder du svaret på mit spørgsmål, har du fundet løsningen på dit eget ;-)

Apo
Avatar billede jaudk Nybegynder
03. december 2004 - 21:26 #2
hehe tak for det gode svar!:).. jeg har haft mange forskellige ting på min hjemmeside, men nu havde jeg lyst til noget andet.
den største ting jeg har nu er gratis upload som mange finder som en dejlig ting, men da jeg ikke syntes man kan have en hel side hvor folk bae kan uploade.. syntes foilk skal kunne lave andet.. men hvad?:)..
Avatar billede apo Praktikant
03. december 2004 - 22:13 #3
Selv tak ;-)

En god regel er at fastsætte en målgruppe (f.eks. fotointeresserede personer), så du ikke gaber over for meget. De mest uinteressante, rodede og forvirrende hjemmesider er som regel dem der sigter imod en så bred målgruppe som muligt ved, at indeholde alt fra A-Å. Find et overordnet emne og hold dig til det :-)

Et emne der relaterer til upload (som du selv nævner) kan f.eks. være en fotoside hvor folk kan oprette fotos og få, og give, kritik. Der findes allerede flere af slagsen, men måske kan du gøre det bedre?

Apo
Avatar billede jaudk Nybegynder
03. december 2004 - 23:23 #4
altså så kunne jeg for eksempel have sådan at alle kunne bruge den gratis upload. Den blir så slettet hver månede.
Hvis man så har en bruger kan man oprette sit eget "galleri" med sine billeder hvor folk kan skrive kommentare og give points til?:D..
Avatar billede apo Praktikant
03. december 2004 - 23:37 #5
Ja, noget i den stil :-)

Hvis du vil have at folk vender tilbage til dit site, skal du nok afholde dig fra overhovedet at slette det der bliver uploadet (ellers mister de fleste nok interessen).

Du kan se et eksempel på et eksisterende fotosite, og måske få inspiration til dit eget site der:

http://www.fotokritik.dk/

Apo
Avatar billede jaudk Nybegynder
03. december 2004 - 23:53 #6
hehe okay... men dem med sletningen af upload er de folk der ikke har en bruger der uploader et vilkensomhelst billede som d eksal bruge til et eller andet.. men dem der har en bruger og tilføjer billeder blir ik slettet.. hmmm men findes der nogle halvfærdige eller hel færdige scripts?
Avatar billede apo Praktikant
04. december 2004 - 10:28 #7
Du skal bruge serverside-scripts til at lave et fotosite. Jeg ved selvfølgelig ikke om du foretrækker ASP eller PHP (jeg foretrækker selv ASP, derfor tager jeg udgangspunkt i det når jeg herunder giver dig eksempler på 'scripts').

Du skal i første omgang bruge dit upload-script (Du kan også se på dette: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=293 ).

Dernæst skal du bruge et brugersystem/community (se evt. http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=238 ).

Resten skal du selv kode eller samle rundt omkring. To gode sites hvor du kan finde mange brugbare koder er http://activedeveloper.dk/ og http://netcoders.dk/

Ellers kan du jo altid spørge her på Eksperten :-)

Apo
Avatar billede frankeweb Nybegynder
10. december 2004 - 13:18 #8
Hmm... plejer man ikke at lave en hjemmeside fordi der er noget man gerne vil fortælle, formidle eller sælge? ihvertfald har noget på hjertet?

Hvorfor lave en hjemmeside hvis du ikke ved hva den ska omhandle?
Avatar billede jaudk Nybegynder
10. december 2004 - 14:12 #9
frankeweb: læs de andre indlæg inden du skriver noget.
Avatar billede apo Praktikant
18. december 2004 - 21:36 #10
jaudk > Husk at lukke spørgsmålet, hvis du ellers har fået de svar du skulle bruge :-)

Apo
Avatar billede grafitti Nybegynder
18. februar 2005 - 18:59 #11
der er mange der vil spille nogle fede spil se film  se nogle funny pic  det ville være fedt hvis du havde et program der kunne mannipulere

lige som på sol
og så skal du self opdatere den tit