Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 16:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

God tro?

Har fået tilbudt en bærbar computer i orginal embalage. Fuldstændigt ny. Jeg kan købe den til 1/3 af markedsprisen. Historien lyder at det er en gave fra et firma til en der har arbejdet free-lance for dem og han vil bare af med den idet han har nok computere. Den bliver solgt gennem en kammerat af mig der tror på historien. Skal jeg købe den. Ingen af partene vil underskrive noget.

Er rådvild.
Avatar billede popsy Novice
03. december 2004 - 16:19 #1
http://www.rosenmeier.dk/dk/nyheder/20030502_02.htm
Få fat i serienummeret før du køber,og check det grundigt. Ovenstående er et eksempel på en side hvor du kan få dusør hvis du finder en af deres forsvundne varer.

Jeg ville ikke røre den uden en kvittering! Det burde ikke være et problem for freelanceren at udstede en.
Avatar billede hojben Novice
03. december 2004 - 16:21 #2
*lol* Nix... hvad med garantibevis etc ????
Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 16:30 #3
Garantibevis er vel noget man må leve uden i denne forbindelse.. Er i øvrigt ikke en af de computere fra linket.
Avatar billede hojben Novice
03. december 2004 - 16:34 #4
Vil sige at hvis du ikke kan få kvittering, garantibevis, underskrift så ville jeg holde nallerne væk. eller tjekke serienummeret hos politiet. Hvis den ikke er varm vil han nok ikke modsætte sig det.
Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 16:36 #5
Vil jo hellere ikke få min godtroende kammerat i fedtefadet hvis den nu skulle være varm.
Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 16:37 #6
Kan man tjekke sådan noget annonymt? Vil ikke rodes ind i noget!
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. december 2004 - 16:45 #7
"i orginal embalage. Fuldstændigt ny."

hvorfor i alverden så sælge den for 1/3 af prisen ;)

den er ganske sikkert varmere end helvede :))

...følg de udemærkede råd ovenfor.

hvis du ikke vil komprimentere dine bekendskaber så ret henvendelse til politiet
og forklar at du har en købsmulighed fx via den Blå avis, men er usikker på om
det er i orden. så skulle alle være "safe"

//M6

:)
Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 16:49 #8
Takker.. tror nu jeg holder nallerne langt væk og smider linket til denne side til min kammerat. Tak for kommentarene.
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2004 - 17:03 #9
Hvis der ikke forligger en kvittering på den, er den med garanti "varm"
Avatar billede hojben Novice
03. december 2004 - 17:05 #10
Husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 17:05 #11
Jo tak... men hvordan gør jeg det?? (lukker spørgsmålet)
Avatar billede hojben Novice
03. december 2004 - 17:08 #12
Smid et svar > send > accepter selv
Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 17:08 #13
Tak for det.
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. december 2004 - 17:17 #14
for at have bare en minimal chance for at i fremtiden holde en god forbindelse med "svarene" på E er det en rigtig god ide at fordele point mellem de svarrende parter, nogle er ligeglade andre ligger mere i det, men generelt vil du på sigt have bedst mulig/basis for at få gode svar hvis du holder en fair og rundhåndet uddeling af de opstillede points, at tage point selv fører sjældent til noget godt.
Hvis ikke der er lagt svar men kun kommentarer bør du bede folk om at smide svar
nogle vil således sig pyt med det andre tager gerne imod.

dette skal ikke forstås som at undertegnede føler sig snydt, jeg hører til kategorien der ligger lige midten. (altså modtager P's for reelle svar)men for dig egen skyld med henblik på fremtidige svar ;) det er noget du kan læse meget og mere om her på E. (og omdrejningspunkt for megen diskussion)

//m6 :-)
Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 17:20 #15
Tak for det. Vil gøre det fremover.
Avatar billede lindgaard Nybegynder
04. december 2004 - 00:33 #16
Heysa.

Du skal være opmærksom på at men ikke kan få politiet til at oplyste om genstande er efterlyst medmindre man medbringer dem på en politistation og spørger derfra. Du kan formentlig godt regne grunden til dette ud...