Avatar billede erikpe Nybegynder
03. december 2004 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formular i frontpage

Hej.
Jeg skal have lavet en formular i frontpage 2003, og det kan jeg ikke helt finde ud af. Formularen skal blot sende en mail til en bestemt mail adresse men en forholdsvis lille tekst.
Kan I hjælpe mig herinde?
Avatar billede hojben Novice
03. december 2004 - 10:28 #1
I stil med:

indsæt formular
heri indsætter du så dine formularfelter og en send-knap

mener at FP selv laver "action" for formen.
Avatar billede erikpe Nybegynder
03. december 2004 - 10:34 #2
Jeg indsætter en formular og så kommer der 2 knapper. SEND og NULSTIL.

Hvad skal jeg så gøre?  Jeg vil blot teste om jeg ikke kan sende en lille tekst eks. hej til min mail adresse. (Håber jeg udtrykker mig ordentlig :) jeg fattet nemlig intet af det her Frontpage)
Avatar billede hojben Novice
03. december 2004 - 10:38 #3
FP burde være til at forstå :) fattede heller ikke en brik tilbage i 97 da jeg lærte det på et par timer ;)

Du skal have indsat et formularfelt af typen tekst oven over send og nulstil. Dette gøres vist fra Indsæt->formularfelt->tekstfelt.

og så skal serveren du gemmer det hele på have FP udvidelserne installeret!! Dette er vigtigt da din kode ellers vil være ubrugelig.
Avatar billede mpjc Nybegynder
06. december 2004 - 19:28 #4
Du går op vælger indsæt formular...

Der efter indsætter du en boks til teksten og skriver det der skal stå...

Derefter højre klikker du i formularen og vælger indstillinger for formular.

Der kan du et sted skrive din e-mail adr.

Du trykker nu ok...

Derefter går du ned i html koden og finde et sted der står noget med gråt, " Frontpage komponenter" eller sådan noget, det markere du og sletter.

Derefter uploader du det og du vil modtage mailen..

Hvis ikke understøtter din udbyder ikke Frontpage.
Avatar billede erikpe Nybegynder
08. januar 2005 - 12:40 #5
luk