Avatar billede jojosk Praktikant
02. december 2004 - 23:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problemer med parabolen

Min parabol-parabolmodtager låser engang imellem programmerne
når jeg zapper.Billedet er der stadig ,men lyden er væk og
man kan ikke komme videre.Man er derfor nødt til at slukke/tænde.
Er der nogen der ved noget om det problem?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 23:40 #1
Det er sikkert bare din skærm/hoveder der skal fin indstilles.
Hvordan er signalet generelt ??
Avatar billede jojosk Praktikant
02. december 2004 - 23:46 #2
Det er knivskarpt.
Problemmet er kommet efter alt det rod med Viasat´s omkodning,men når
man ringer dertil skal man enten høre på panfløjtemusik eller tale med en
der ikke ved noget
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 23:49 #3
jojosk >> Så kan du måske lærer at lade være med at betale for sådan en amatør forretning. Det er ikke engang der egen helpdesk. De betaler sig fra at have nogle amatører til at side og "rådgive" folk. Spild af penge hvis du spørger mig :-)

Nå, var jo ikke hvad det handlede om.
Selvom dit billede er kniv skarpt, så kan signalet sagtens være dårligt (sådan er det med digitale signaler)

Det kan også sagtens være godt på én kanal, og slemt på en anden. I menuen på din reciever må det være muligt at se hvad signalet ligger på.
Avatar billede jojosk Praktikant
02. december 2004 - 23:58 #4
Du har fuldstændig ret,men når man sidder med lille søde Betina,Michelle
eller hvad de nu hedder er det svært at lukke sin galde ud,men det er et
skodfirma.
Nevermind.
Signalkvaliteten er ok,men kan i et splitsekund pludselig falde til 0,
hvorefter den ryger op på 100 igen.
Skal jeg rode med det selv eller skal jeg betale mig fra det?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2004 - 00:04 #5
når man sidder med lille søde Betina,Michelle eller hvad de nu hedder er det svært at lukke sin galde ud >> Nej !!! - de skal vide at de ikke har styr på deres ting :-)

Om du selv har lyst, eller vil betale kommer kun an på din tålmodighed.
Det er ikke ret svært, men kræver ro på hånden.
Og når du du finder ud af hvad en parabolmand skal have for at komme ud, så vil du gerne selv prøve først. :-)

Det handler om at løsne skruerne til selv skålen en lille smulle.
Ryk skålen ½ cm til højre eller venstre, og lad den stå. Hold øje med en kanal hvor du mener det er værst og se om problemet forsvinder. Ellers må den bare ha en tur til.
Men pas på med at løsne for meget. Hvis den kommer helt ud af position, så kan det være et ordentlig arbejde, at få den på plads igen
Avatar billede jojosk Praktikant
03. december 2004 - 00:09 #6
phatlasse.Tak for hjælpen.Jeg roder med det i week-enden.
Send et svar så får du de 30p.
Det kunne være vi skulle lave en Viasat-hadeklub.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2004 - 00:11 #7
Det kunne være vi skulle lave en Viasat-hadeklub. >> De findes allerede big time. De fleste kunder er utilfredse med dem.
Skift hellere til CanalDigital. Der ligger jeg med glæde gerne mine penge hver måned. Og så er udbudet af kanaler også meget bedre.
Men held og lykke med det, og håber du får ordentlig signal på :-)
Avatar billede jojosk Praktikant
03. december 2004 - 00:16 #8
Tak.Jeg overvejer CanalDigital næste gang