Avatar billede xazer2004 Nybegynder
01. december 2004 - 22:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SATA Harddiske væk?

Hej eksperter, stort problem jeg blev lige færdig med at installere win xp pro med sp2 og sata driver.

nu finder pc'eren ikke hardiskene i opstart af bios, og hvis jeg prøver at hoppe ind via F4 så skriver den device not found - utility disabled.

hva er der gået galt ?

hvordan får jeg sata controlleren til at finde mine harddiske igen?

de var sat i raid stripe hvis det hjælper?

westeren digital rapter 10K rpm 8mb cache 34,5GB - x2
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2004 - 23:02 #1
hmm ... det første jeg ville gøre var at nulstille bios og prøve at aktivere controlleren igen ..
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2004 - 23:03 #2
evt pille hdd fra mens du gør det
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2004 - 23:04 #3
men hvis du piller hdd fra, er det ikke sikkert den kan huske din raidopsætning, så det er sidste udvej
Avatar billede xazer2004 Nybegynder
02. december 2004 - 15:33 #4
jeg er sådan set ikke interesseret i at huske opsætning eller noget bare det virker!
jeg installere bare igen...

er det så muligt?
Avatar billede xazer2004 Nybegynder
02. december 2004 - 15:33 #5
man nulstiller bios ved at pille batteriet fra i 2 min ik?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. december 2004 - 22:53 #6
afhænger af mobo, men ½-1 time uden batteri kan udrette meget
Avatar billede xazer2004 Nybegynder
18. december 2004 - 15:44 #7
problemmet er blevet værre har oprettet ny spm.