Avatar billede michartmann Nybegynder
30. november 2004 - 10:20 Der er 6 kommentarer

Adgang til og fra Tomcat fra lokal installeret applikation

Jeg ville hoere om der er nogen som kender til en mulighed for at tilgaa en koerende tomcat applikation udefra eller omvendt fra en lokalt installeret anden java applikation?

Grunden er at jeg oensker en faelles koestruktur inplementeret som deles mellem en "normal" installeret java app og en web app koerende i en tomcat container.

Det er meget vigtigt at det kan foregaa saa effektivt saa muligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2004 - 10:24 #1
En oplagt mulighed var:

Java app----(SOAP/HTTP)---->web service wrapper-----(call)--|
                                                            |-->business component
browser-----(HTML/HTTP)---->JSP & servlet-----------(call)--|
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2004 - 10:25 #2
(og det ser ikke godt ud i en ikke mono space font, men du kan nok se hvad jeg mener)
Avatar billede michartmann Nybegynder
30. november 2004 - 10:27 #3
Problemet er bare at det er en tung operation - jeg ville meget mere interesseret i en maade at kunne kalde direkte med et "java" kald - eks. ved at kunne bruge en api
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2004 - 10:30 #4
Du kan ikke umiddelbart tilgå noget som kører i en anden JVM. Det er jo netop
en virtuel maskine.

Det pæneste vil nok være et web service kald.

Der findes alternative mere eksotiske løsninger. Hvor kommunikationen
laves via sockets, RMI eller multicasts.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2004 - 21:33 #5
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2005 - 14:04 #6
??