Avatar billede svendborgfyr Nybegynder
28. november 2004 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med pdf filer

Jeg kan ikke se intersider, der indeholder pdf-filer. Jeg ser kun en hvid skærm med et lille rødt kryds oppe i venstre hjøre. Videre har jeg problemer med fx. e-boks, når jeg skal åbne en pdf-fil, så kan jeg kun se den, hvis jeg først downloader den og gemmer den på skrivebordet.
Nogen der kan afhjælpe problemet?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 18:30 #1
Der er fejl i plugin'et til Internet Explorer. Geninstaller plugin'et.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 18:31 #2
"Configure Internet Explorer or AOL to display PDF files (Acrobat 5.0-6.0 and Adobe Reader 5.0-6.0 on Windows)":
http://www.adobe.com/support/techdocs/315029.html
Avatar billede svendborgfyr Nybegynder
28. november 2004 - 18:41 #3
Den version af adobe reader jeg har hedder 6.0.2. - Det er en gratis version jeg har fundet.

Hvad er det som jeg skal vælge, når jeg klikker ind på det link du har skrevet?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 18:49 #4
Det kan godt betale sig at læse lidt :-)

2. Make sure that the ActiveX plug-in is in the correct location:

-- Acrobat 6.0: Program Files/Adobe/Acrobat 6.0/Acrobat/ActiveX folder

-- Adobe Reader 6.0: Program Files/Adobe/Acrobat 6.0/Reader/ActiveX folder

To configure the browser to use Acrobat 6.0 or Adobe Reader 6.0 to open PDF files:

1. Exit from IE or AOL.

2. Start Acrobat or Adobe Reader.

3. Choose Edit > Preferences.

4. Select Internet in the list on the left.

5. Deselect Display PDF in Browser, and click OK.

6. Restart IE or AOL.
Avatar billede svendborgfyr Nybegynder
28. november 2004 - 19:09 #5
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget der hedder ActiveX folder. - Kan det have noget at gøre med, at jeg har en norman antiviruspakke, og er kommet til at trykke på nej, når den har spurgt mig om jeg vil tillade activeX måske?
  Du må undskylde min uvidenhed på område, det interesserer mig ikke særlig meget
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 19:28 #6
Hmm.. det kan faktisk godt være derfor :-)
Prøv at geninstallere Acrobat Reader. Den vil sikkert automatisk installere de nødvendige filer.. og derfer kan du følge instruktionerne i 28/11-2004 18:49:50
-- men husk at sætte kryds (ikke fjerne kryds) i "Display PDF"..

Det er heller noget der interesserer mig :-)
Heller at spørge en gang for meget, end en gang for lidt :-)
..jeg ved jo ikke hvad du kan..
Avatar billede svendborgfyr Nybegynder
28. november 2004 - 20:12 #7
Tak! Har fået det til at virke.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 20:33 #8
Hvad var løsningen? Skal jeg lægge et svar?
Avatar billede svendborgfyr Nybegynder
28. november 2004 - 21:00 #9
Jeg slettede hvad der lå af gamle versioner af Adobe. Installerede et nyt, og sagde ja, til activeX da nomanprogrammet spurgte om det, så virkede.

Ja! Læg et svar, så du kan få dine point

Tak for hjælpen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 21:06 #10
OK, så lægger jeg et svar :-)
Skulle lige se hvad løsning blev :-)