Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 15:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Browser kan ikke finde siden

Hej eksperter,

Jeg har et problem med min browser, som jeg er blevet bedt om at flytte til denne kategori. Håber i kan hjælpe.

http://www.eksperten.dk/spm/564973
Avatar billede b.b Nybegynder
26. november 2004 - 15:59 #1
Har du prøvet at tømme din cache..??
Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 17:14 #2
Hvis du mener Funktioner>internetindstillinger>generelt>slet filer så ja. Det gør ikke rigtig nogen forskel.
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. november 2004 - 18:24 #3
Jeg har kigget din log igennem, og der ser ikke ud til at være noget decideret snavs. Jeg har dog lidt kig på de entries, hvor der står noget med Eraser... Godt nok kan jeg se, at disse normalt ikke bliver fjernet. Men samtidig er der så også en melding herfra, som komplicerer det lidt:

http://www3.ca.com/securityadvisor/pest/pest.aspx?id=453088631

Du kunne evt. prøve at følge instruktionerne på siden, og se om det hjælper. Ellers er det nok hurtigt at lægge programmet ind igen...

Hvis ikke der kommer bedre bud, vil jeg anbefale dig at prøve at følge nva's råd i den forrige tråd. Nemlig at fixe den sidste linie. Det kan som nævnt rettes tilbage igen, og O17-entries kan netop bruges til at re-directe browseren fra én side til en anden.

Hvis dét heller ikke hjælper, så kan du jo få afgjort om det er dig eller Telia, der har et problem, ved at prøve at installere en alternativ browser, og så se om der stadig er problemer. Hvis der er det, kunne det jo godt tyde på, at det er Telia der har problemet. Jeg bruger selv Firefox, med stor tilfredshed:
http://www.mozilla.org/products/firefox/
Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 18:50 #4
Okay, jeg prøver dine (og nva's) forslag. Vender tilbage med resultatet...
Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 18:59 #5
Nu sker der underlige ting. Som det første forsøgte jeg at fjerne den sidste linie i loggen, men da jeg scannede med hijackthis, så var linien allerede væk! Og jeg har altså ikke foretaget mig noget som helst!

Her er en ny kopi af loggen:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 18:49:46, on 26-11-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
C:\Programmer\NASDAK\OmniMouse Driver\2.1\MOUSE32A.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Programmer\Netropa\InetKb\Inetkb.exe
C:\Programmer\My Download Files\Eraser\eraser.exe
C:\Programmer\SpamPal\spampal.exe
C:\Programmer\My Download Files\Hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [freesurfer] C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINNT\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\NASDAK\OmniMouse Driver\2.1\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Eraser] C:\Programmer\My Download Files\Eraser\eraser.exe -hide
O4 - Startup: SpamPal.lnk = C:\Programmer\SpamPal\spampal.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/netbank/activex/DanskeSikker.cab
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. november 2004 - 19:10 #6
Ja, og der kom nogle nye entries under RO og R1. Jeg tror dog ikke de er afgørende for dit problem (angår startside og søge-sider for IE). Derudover ligner det sig selv...

Har du haft et parallel-kabel tilsluttet din computer før? Det kunne måske forklare hvorfor der før var en O17 og ikke mere...
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. november 2004 - 19:11 #7
"Har du haft et parallel-kabel tilsluttet": Jeg mener: Har du haft et netværk gennem printerporten.
Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 19:28 #8
Nej, jeg har ikke haft netværk. Jeg ejer kun én pc. Den dér 017 - er den farlig? Kan den komme og gå af sig selv?
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. november 2004 - 19:49 #9
Jeg må indrømme at jeg undrer mig over hvor den blev af. Ligesom jeg også undrer mig over at der kom nye R0 og R1-entries, hvis du ikke har gjort noget i mellemtiden.

Jeg er dog rimelig overbevist om, at den O17 ikke var farlig, idet den ikke er på nogen af de blacklists jeg kender.
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. november 2004 - 19:52 #10
Jeg bliver desværre nødt til at koble af nu, idet jeg snart får gæster. Bliv bare ved med at poste hvad du finder ud af. Andre er velkomne til at tage over, og ellers skal jeg nok vende tilbage (det kan dog godt være at det først bliver efter weekenden).

Du kan evt. i mellemtiden også forsøge dig med Spysweeper, som kan prøves gratis i 30 dage. Det er det mest effektive antispy-program der findes. Du kan finde det her, hvor man også senere kan købe programmet, hvis man vil det:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spysweeper
Avatar billede ejvindh Ekspert
30. november 2004 - 09:33 #11
Hov!! Jeg var ellers på i lørdags, hvor jeg postede et nyt forslag. Men jeg kan se, at det ikke findes her mere....Men der har vist også (igen) været et server nedbrud over weekenden... Jeg prøver igen:

Prøv at hente denne engangs-antivirus-scanner
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files

Scan igennem og lad den fjerne hvad den finder. Meld gerne tilbage om den finder noget -- og evt. om scanning med Spysweeper har hjulpet noget.

Hvis ikke det gør en forskel, og virus-scanneren ikke finder noget, så tror jeg efterhånden ikke at problemet skyldes at du har fået snavs ind på computeren. Så er det måske selve InternetExploreren det er galt med. HVIS det er dét, der er galt, kan du prøve mit foreslag med Firefox. Men du kan også prøve om du kan fixe det vha. en repair. Se her hvordan:
http://www.eksperten.dk/spm/451597
Avatar billede kiwi Nybegynder
30. november 2004 - 11:52 #12
Okay, jeg prøver dine forslag og vender tilbage. Jeg er ikke nogen ørn til det her PC-halløj, så det kan godt ta' lidt tid....
Avatar billede kiwi Nybegynder
01. december 2004 - 22:12 #13
Nu har jeg prøvet Spysweeper, som du foreslog 26/11. Jeg har downloadet og installeret en gratis prøveversion. Efter scanning af mere end 21000 filer og mapper på min PC kom Spysweeper op med et enkelt problem: En cookie fra Adtech. Jeg har lidt svært ved at tro, at denne lille cookie skulle være skyld i problemerne, men nu er den i hvert fald fjernet fra systemet. Så må vi se om det gør nogen forskel.

Ellers vil jeg nu gå videre med den engangs-antivirus-scanner.
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. december 2004 - 09:16 #14
Jeg er helt enig i din vurdering. Og når din computer er så fri for spyware, gætter jeg også på at virusscanneren ikke finder noget. Men så har vi da i hvert fald fået udelukket én mulighed. Så kan du gå videre og prøve en repair. Det link jeg tidligere gav dig beskriver repair på XP. Her er hvordan man gør på Win2000:

Repair
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios
skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og vælge R = Emergency repair.
3: Manual eller fast repair. Vælg F for fast repair.
4. Rep. med ERD-disk eller Har du ikke ERD disk = vælg L.
5. Vælg det drev du skal repair - enter

Det kan godt være du kommer til at skulle lave en WindowsUpdate, så du får service-packs med også. Det kommer an på om du har dem integreret på din InstallationsCD.
Avatar billede kiwi Nybegynder
04. december 2004 - 11:21 #15
Jeg har nu forsøgt mig med den der engangs-antivirus-scanner. Den scannede i næsten tre timer, men fandt (heldigvis) heller ikke noget - hvis man altså ser bort fra tre såkaldte "Errors". Jeg regner ikke med at de betyder noget?
Avatar billede kiwi Nybegynder
04. december 2004 - 11:24 #16
Der er lige et problem med den der Windoews 2000 CD. Jeg har den ikke længere. Er der ikke andre måder man kan foretage en repair på?
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. december 2004 - 15:29 #17
Det er rigtigt at de 3 errors ikke betyder noget. Man kan ikke lave repair uden installations-cd. Men du kan prøve om ikke du kan låne én (der indeholder samme udgave som den du har på pc-en (dvs. samme sprog)).

Ellers må du prøve med en alternativ browser.

Det kan også være at du kan genåbne spørgsmålet under IE-Browser-kategorien. Jeg er desværre ikke ekspert på IE, da jeg forsøger at undgå den.
Avatar billede kiwi Nybegynder
05. december 2004 - 11:14 #18
Ok, jeg forsøger at finde en brugbar installations CD. Indtil da må jeg så leve med de gener som min browser giver. Det er dog en god ting at vide, at det sandsynligvis ikke er noget "snavs" på min PC der er årsagen.

ejvindh> kan du ikke sende et svar så du kan få pointene?
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. december 2004 - 09:10 #19
Held og lykke med det videre forløb :-)