Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
26. november 2004 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsom lukning af XP HOME efter opdatering til windows SP2 ?

Hej Super brugere, så er der lidt point at hente her for en løsning på mit problem, som er følgende:
For få uger siden opdaterede jeg mit Windows Xp Home ed. inde på windows update siden, som de nu anbefaler en at gøre. Men det, eller en eller anden konflikt (tror jeg selv) har desværre fået mit windows Xp til at lukke MEGET langsomt ned. Lukningen af Windows tager nu knabt 2½ -3 min. Iøvrigt kan det nævnes at jeg benytter mig af spyware-fjerner (Ad-Aware), samt viruscanning via Housecall.com.Der findes ingen bugs eller virus ifølge de nævnte programmer. Derudover er opstarten af windows meget fin, og selve brugen af Windows er der heller ikke noget at nævne ved.
-Nogle der har oplevet samme problem før? Eller nogle med nogle gode ide'er?
Jeg har læst nogle andre bruger's lignende problemer og har prøvet at fejlrette derudfra, men uden held desværre..
Håber at i kan hjælpe mig med mit problem....
Mange venlige hilsner
Windows Xp bruger.
Avatar billede xodeus Novice
26. november 2004 - 14:05 #1
Jeg vil anbefale at du henter et lille proram der hedder Xpantispy der kan du indstille at din xp skal lukkes hurtigere, da din pagefil ikke bliver slettet. Det er fordi den sikkert forsøger at slette en pagefil der er i brug af andre programmer og tjenester som er i brug... Du kan ligeledes prøve at hente bootvis som er et trace program til din opstart og nedlukning så kan du se hvad der sker. Programmet kan hentes på softpedia og xpantispy på xpantispy.org.

//XoDeus
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
30. juni 2005 - 16:42 #2
lukker
Avatar billede xodeus Novice
05. juli 2005 - 10:29 #3
hvad er grunden tl at du lukker?? Hvad var der galt med mit svar?
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
05. juli 2005 - 11:10 #4

Jeg valgte at lukke mit spørgsmål, da jeg selv fik løst mit problem med langsomme nedlukningen af maskinen.
Dit forslag var desværre heller ikke godt nok, og jeg havde faktisk prøvet det som var foreslået i forvejen, desværre helt uden effekt.
Jeg har nu løst problemet selv, ved en mere ”simpel” løsning, nemlig Format C: og i dag lukker maskinen fint og ubeklageligt ned.
Dit svar var således desværre ikke løsningen på mit problem, og da jeg selv har løst mit problem, valgte jeg at lukke!  Håber at mit svar uddybet & dækkende nok.
Mvh. HB21.