Avatar billede charley78 Novice
24. november 2004 - 11:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows Movie Maker-fil på nettet , hvordan?

Kan nogen sige mig hvordan jeg får en Windows Movie Maker-fil(xxx.WMV) til at kligge på en hjemmeside?

For at undersøge sagen har jeg kopieret flg. koder, men windows media player starter (jeg ser windoes mediaplayers egen logo præsentation), jeg hører samtidigt lyden af wmv-filen, som jeg har lagt ind, men jeg ser ikke billedet.

<OBJECT ID="MediaPlayer" WIDTH="320" HEIGHT="240"
CLASSID="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-
0080C74C7E95" TYPE="application/x-oleobject">
    <PARAM NAME="FileName"
VALUE="E:\Dokumenter\Charlottes delemappe/Windows Movie Maker 2-eksempelfil.WMV">
    <PARAM NAME="autostart" VALUE="1">
    <PARAM NAME="showcontrols" VALUE="0">
    <EMBED TYPE="application/x-mplayer2"
SRC="E:\Dokumenter\Charlottes delemappe/Windows Movie Maker 2-eksempelfil.WMV"
WIDTH="320"
HEIGHT="240"
AUTOSTART="1"
SHOWCONTROLS="0">
    </EMBED>
          </OBJECT>
Avatar billede charley78 Novice
24. november 2004 - 11:19 #1
kligge=ligge
Avatar billede flintstone Novice
25. november 2004 - 17:24 #2
Hmmmmmm......der er jo forskel på en skråstreg og så en backslash!
Avatar billede charley78 Novice
01. december 2004 - 14:53 #3
hvad mener du? har du gennemskuet hvor fejlen ligger?
Jeg så den med backslachen og har skrevet:
<PARAM NAME="FileName"
VALUE="E:\Dokumenter\Charlottes delemappe\Windows Movie Maker 2-eksempelfil.WMV">
men det givet det samme resultat: lyd- yes!, men intet billede.
Avatar billede flintstone Novice
01. december 2004 - 15:19 #4
Er det linket du bruger på hjemmesiden? For så er det helt forkert. Du skal linke til den uploadede fil, som ligger på dit webhotel.
Iøvrigt burde du bare kunne bruge et text-link på din HP. Så starter WMP af sig selv, når det er en WMV fil.
Avatar billede flintstone Novice
01. december 2004 - 15:20 #5
Altså når man trykker på linket.
Avatar billede charley78 Novice
01. december 2004 - 16:02 #6
- indtil videre ser jeg kun filen i explorer. HTML-filen er ikke uploadet og skal heller ikke være det foreløbig. Jeg burde dog kunne se WMV-filen i HTML-filen, når nu de ligger i samme mappe, ikke?
Avatar billede flintstone Novice
01. december 2004 - 22:58 #7
Jo, men prøv bare at lave et alm. link. Evt. bare et txt link.
Avatar billede charley78 Novice
02. december 2004 - 13:50 #8
- den forstod jeg vist ikke!
Avatar billede flintstone Novice
02. december 2004 - 14:10 #9
Lav et link  "Prøvefilm" f.eks. og link så til filmen i dit bibliotek (E:\Dokumenter\Charlottes delemappe\Windows Movie Maker 2-eksempelfil.WMV).Så SKAL filmen blive vist ellers er din WMP ikke den sidste nye, måske.
Avatar billede flintstone Novice
02. december 2004 - 14:11 #10
Smid evt. hele koden herind, så kan jeg prøve at kigge på den (ingen garantier) c",)
Avatar billede chilip Nybegynder
14. marts 2005 - 15:29 #11
Hej du...
Hvis det stadig er aktuelt, så gør følgende.
Klik på fanebladet "Media", og klik derefter på "Plug-in".
Derefter browser du til din videofil, der forhåbentlig ligger i din rootfolder.
Herefter definerer du afspillerens størrelse i din Property inspector.
Det virker for mig hver gang... ;-)

Mvh
Chilip
Avatar billede charley78 Novice
28. oktober 2010 - 22:05 #12
desværre har jeg ikke kunnet tjekke svaret, men jeg satser på at det er rigtigt og har givet points!
Avatar billede chilip Nybegynder
29. oktober 2010 - 10:37 #13
Tak for det. ;-)
Avatar billede flintstone Novice
29. oktober 2010 - 14:22 #14
Ja, det er da ikke tid du har manglet....kan jeg se c",)
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 14:44 #15
nej, det er sandt :o)