Avatar billede kdissing Nybegynder
24. november 2004 - 09:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Billede i mail - men ikke som vedhæftet fil

Jeg vil gerne sende et elektronisk julekort ud, men ønsker ikke at det skal ligge som en vedhæftet fil, men derimod ligge inde i mailen når man åbner det. Jeg har selv modtaget sådanne mails, men ved ikke hvor man definerer det. Jeg bruger Outlook 2000.
Avatar billede foralias Praktikant
24. november 2004 - 09:07 #1
Hvis du ikke vil have det som vedhæftet skal du have det ud og ligge på en webserver, og så linke til det.
Alternativt kunne du måske vælge "format" -> "baggrund" -> "billede" i en ny mail.
Men om dette virker på andre end Outlook, kan jeg ikke svare dig på, desværre!
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2004 - 09:12 #2
Jeg bruger copier og sæt ind.
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 09:21 #3
Jeg går bare op i indsæt billede ... Og du behøver ingen webserver, da billedet ligesom bliver sendt med i mailen, men bare ikke som vedhæftet.
Avatar billede foralias Praktikant
24. november 2004 - 09:27 #4
wickedd -> du tager fejl, hvis du bruger indsæt billede kan du risikere at billedet bliver sendt med som vedhæftet, alt afhængig af modtagernes mail program/opsætning selvfølgelig.
Avatar billede foralias Praktikant
24. november 2004 - 09:30 #5
Dette kan bla. ske hvis du sender til en Hotmail konto. Der kommer billedet med som vedhæftet.
Hvis du derimod har billedet liggende på en webserver vises det bare i mailen.
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 16:40 #6
En webmail konto vil altid vise et billede som en vedhæftet fil, det er der skam intet nyt i.
Nu taler jeg om Outlook til Outlook.
Avatar billede foralias Praktikant
25. november 2004 - 08:13 #7
Nej hvis du har billedet liggende på en webserver bliver det vist i mailen og ikke som vedhæftet fil, det sker ihvertilfald for min signatur.
Som kdissing skriver skal han bruge det til julekort og da modtagerne kan have forskellige mailklienter, bliver man nød til at tage højde for det.
Avatar billede kdissing Nybegynder
25. november 2004 - 11:13 #8
Jeg har faktisk haft problematikken i forbindelse med autosignatur også, hvor jeg gerne ville have firma logoet med. Her kommer det i vidt forskellige udgaver alt afhængig af modtagerens indstillinger. Men vil det sige, at dette problem også kan løses ved at lægge logoet på en webserver istedet for i mailen?
Avatar billede foralias Praktikant
25. november 2004 - 12:35 #9
Avatar billede foralias Praktikant
25. november 2004 - 12:36 #10
Det er jo dit eget spm, kan jeg se.
Har du stadig ikke fået løst det?
Avatar billede kdissing Nybegynder
25. november 2004 - 15:16 #11
Nej det har jeg ikke. Jeg har bare droppet at have logo med. Fordi jeg ønskede at lave det direkte i Outlook og ikke via FP og html og hvad ved jeg.
Avatar billede foralias Praktikant
25. november 2004 - 15:28 #12
Hvis du har lyst kan jeg godt hjælpe dig. Det er ikke så svært igen.
Selfølgelig bliver der noget med en webserver og hvis du ikke har sådan en, eller kender et sted du kan have logoet liggende, kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede foralias Praktikant
25. november 2004 - 15:29 #13
Hvis du har en hjemmeside eller firmaet har så kan vi bare ligge det derop.
Avatar billede kdissing Nybegynder
26. november 2004 - 08:23 #14
Ja vi har både hjemmeside og webserver. Hvordan gøres det i praksis?
Avatar billede foralias Praktikant
26. november 2004 - 14:13 #15
Det nemmeste ville være om du fik din webmaster til at lægge billedet i roden af jeres hjemmeside.
Kan du det?