Avatar billede havmaage Juniormester
23. november 2004 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

xp boot cd kan ikke se harddisk, men bios kan

hej
jeg har lige købt en ny pc, med 160gb 8mb cashe hd, athlon64 3200+ 1024 mb ram.. alt i den skønneste orden, men når jeg booter på min xp cd kan den ikke finde harddisken, "could not find any harddrive"
Jeg booter derefter op på en win98 kører fdisk og laver en partition, jeg formatere denne bagetfer, men den kan stadig ikke se den. hva f..... ka jeg gøre mere, findes der noget software jeg ´kan hente der kan partitionere min harddisk bedre er partitionen for stor eller hva sker oplease help

ps. Det er efterhånden en halvgammel cd, den havde ingen problemer med at se min gamle harddisk på 60gb. heller ikke da jeg satte den i min nye pc.
Avatar billede tumben Novice
23. november 2004 - 22:42 #1
dvs det er én 160 GB formateret hd...som den ikke kan se...hvad sker der hvis du deler den op.. f.eks 125  ..35
Avatar billede havmaage Juniormester
24. november 2004 - 08:23 #2
Det har faktisk også prøvet den vil ikke se den disk. Jeg har undersøgt det nærmere og fundet ud af at det muligvis kan være fordi det er en sata disk at xp install ikke kan se den. Der skulle være nogle driver man kan installere ved at trykke f6 under setup, men jeg kan ikke finde de drivere nogen steder. harddisken er en maxtor 6y160m0 160 gb. Er der nogen der ved hvor man kan få fat på drivere til sata disk. Der er sata controller indbygget i boardet just  f.y.i.
Avatar billede tumben Novice
24. november 2004 - 08:51 #3
der følger en CD med din maskine...(til dit board)...der ligger den sata driver du skal installer under F6
Avatar billede tumben Novice
24. november 2004 - 08:52 #4
...den ER der...eller skal du helt sikkert brokke dig der hvor du har købt maskinen
Avatar billede havmaage Juniormester
24. november 2004 - 09:47 #5
ok,jeg har en cd med diverse drivere til motherboardet der står et eller andet om sata, prøver det når jeg kommer hjem fra arbejde
Avatar billede zneider Nybegynder
24. november 2004 - 10:59 #6
Du skal finde ud af hvem der har lavet sata controlleren til dit bundkort (Står i manualen). Så kan du hente driveren fra der hjemmeside.
Avatar billede tumben Novice
24. november 2004 - 13:36 #7
og der var et svar :-)
Avatar billede tumben Novice
24. november 2004 - 13:36 #8
hhaha
Avatar billede tumben Novice
24. november 2004 - 19:23 #9
hva så, var den der ??? :-)