Avatar billede xazer2004 Nybegynder
23. november 2004 - 19:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

xp problem, vil ikke starte - SAM?

da jeg bootede mit xp for nyligt var det så frækt at gå i BSOD - blå skærm og sige Windows/system32/config/SAM currupt missing or write protected.

jeg tænkte med det samme REPAIR THE BARSTARD men næ nej mit diskette drev er futtet af.

kan man via det windows jeg sidder på nu på et andet drev i puteren overskrive SAM filen på den anden harddisk?

jeg har jo ikke mulighed for at repair uden diskétte med SATA drivere på? har jeg?
Avatar billede kenp Novice
23. november 2004 - 23:11 #1
jooo hvis din xp cd-rom kan finde harddisken så kan du gotd lave en repair
Avatar billede serverservice Praktikant
24. november 2004 - 10:43 #2
Ja det er ikke noget problem da din disk er indlæst da du installerede dit Os - se her under windows repair: http://www.dannyboyd.frac.dk
Avatar billede xazer2004 Nybegynder
24. november 2004 - 17:48 #3
Allright jeg har prøvet din guide, men problemmet er den kun viser den installation jeg sidder på nu.

den viser ikke installationen på sata diskene.

sata diskene virker fint men den finder ikke installationen i boot up sekvensen.

er jeg nødt til at få mig et nyt diskette drev eller har i andre ideer?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. november 2004 - 17:56 #4
hvis den booter på cdrommen men ikke viser sata diskene har jeg ikke andre forslag end at du skal genindlæse dine sata drivere ved opstart på cdrommen - med F6 og senere S  og ja det kræver floppy , men det er bare lidt undrligt for den burde stadig kunne læse sata drevene hvis ikke driverne er defekte ?
Avatar billede xazer2004 Nybegynder
24. november 2004 - 20:20 #5
Avatar billede xazer2004 Nybegynder
18. december 2004 - 15:46 #6
oprettede en ny xp cd, med sata drivere på og fik integreret sp2 i den :o)