Avatar billede bvk Juniormester
20. november 2004 - 21:19 Der er 2 kommentarer

Formular / Skabelon

Jeg har lavet et skema i Word i de forskellige rubrikker er der et formularfelt som kan udfyldes. Problemet er at når man skriver flere linjer i formularfeltet udviger den jo bare skemafeltet, hvilket bevirker, at hele dokumentet pludselig fylder mere end de 2 sider det normalt fylder.
Hvordan låser jeg dokumentet, så kun formularfeltet kan udviges til de størrelser (antal tegn) som jeg har forudsagt?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2004 - 23:08 #1
Ved at 1. bruge sektionsskift (indsæt - sideskift) og
2.beskytte sektionerne. Funktioner - beskyt dokument - prik i formular.
Prøv dig frem via F1: beskyt formular.
Avatar billede rvm Nybegynder
21. november 2004 - 13:58 #2
Hvis du dit skema er en tabel, så kan du låse rækkehøjden:

Marker tabellen
Vælg Tabel/Egenskaber for tabel
Vælg Fanen Række
Angiv højden til Præcis

Ydermere kan du sætte en max længde på et formularfelt, men det forhindrer desværre ikke brugerne i at trykke Enter