Avatar billede eiken Nybegynder
19. november 2004 - 19:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Spørgsmål vedrørende brug af flere virus programmer

da jeg har flere computere (6) bruger jeg også mange antivirus programmer, nogle er gode andre dårlige, nogle skal man betale for andre er gratis. nu har jeg på en af mine pc installeret et gratis virus-program, og det virker meget dårligt og derfor ønsker jeg at installere en online scanner fra en anden virusprogram producent (eTrust) den er nemlig gratis (det er kun online scanneren som er gratis). Men jeg har hørt at man normalt ikke kan bruge flere virusprog. samtidig. --Så er spørgsmålet om man kan bruge en fremmed online scanner med det virus program man ellers har installeret???
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 20:12 #1
Du kan normalt godt bruge en onlinescanner sammen med en "fast" virusscanner! Det mest effektive er nok at lave en virusscan fra fejlsikret tilstand (F8 i opstart).
Avatar billede eiken Nybegynder
19. november 2004 - 20:26 #2
jeg scanner hver dag kl 19.00 på alle mine pc, og de kører alle med online scanner
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 20:34 #3
Hvis du har de rette programmer installeret, burde det være unødvendigt at scanne hver dag.
Her er et link til nogle programmer, som gør Nettet mere sikkert: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede summer Mester
19. november 2004 - 22:20 #4
Jeg ved ikke om der er nogen oversigt over konflikter AVP indbyrdes. Jeg kender et eks. fra min svoger. Han havde Avast installeret og hentede en demo fra Panda. Det flippede computeren helt ud over, og han måtte bruge F8 -> sidste config som virkede og i Fejlsikret og afinstallere Panda igen. Ellers har jeg kun hørt "rygter"

Ved en online scanning, installerer du jo ikke selve AV programmet. Alligevel kan du komme ud for at online programmet finder et eller andet som det kalder virus, men som er et uidetificerbart objekt på din pc, som dit vanlige AVP har lagt som kendetegn på pc'en - lige så omvendt.
Avatar billede summer Mester
19. november 2004 - 22:21 #5
"uidetificerbart" =  uidentificerbart.
Avatar billede butcher99 Nybegynder
20. november 2004 - 23:59 #6
Jeg har pt. både norton antivirus 2005 og avg uden problemer.