Avatar billede mikaelkr Nybegynder
19. november 2004 - 19:08 Der er 1 løsning

Tilføj hvis den ikke eksisterer

Jeg er ikke 100m mester i Access men har da klaret mig indtil videre.

Jeg har en række kode i en tabel hvortil der skal tilføjes evt. nye fra et tekstbox i formular, ved tryk på en knap. Da jeg kun ønsker at tilføje koden såfremt den er ny er det nærliggende bare at definere en primær nøgle i tabellen, men brugervenligheden ved at gøre dette er absolut ikke i top.
Avatar billede mugs Novice
19. november 2004 - 19:13 #1
Private Sub Kommandoknap41_Click()
Dim VARa As Long
If Me.NewRecord Then
VARa = Me.Felt2
If DCount("*", "Tabel1", "[Felt2] =" & VARa) > 0 Then
MsgBox "Der er allerede poster med denne værdi."
Me.Undo
Exit Sub
End If
End Sub

Vara (Felt2) er et numerisk felt