Avatar billede titwenty Nybegynder
18. november 2004 - 11:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brevpapir i Word

Er der nogen som kan foreslå en metode til at printe brevpapir direkte fra Word ? Med det mener jeg at alle de ting som tidligere var trykt på papiret i forvejen i stedet bare printes på hvidt papir.

Jeg ved man kan lave meget med sidehoved/fod, men det synes jeg ikke fungerer så godt.

Kan man ikke på en eller anden måde lægge logo, adresse etc ind i stedet for det "hvide papir" som er standard baggrund i word ?

Jeg vil nemlig gerne kunne skrive sort tekst hen over nogle af de faste elementer og det går ikke så godt med det.

Jeg håber I ser hvad jeg mener
Avatar billede rvm Nybegynder
18. november 2004 - 12:05 #1
Du kommer ikke udenom sidehovede/sidefod...

Hvis du sætter dine faste elementer i tekstbokse i sidehovedet, så kan du placere dem uafhængigt af margin i resten af dokumentet. På den måde kan du skrive hen over dem hvis du harlyst.
Avatar billede titwenty Nybegynder
18. november 2004 - 12:12 #2
Jeg havde ikke lige tænkt på den detalje med tekstboksene - det løser jo stort set problemet da jeg så kan anbringe elementerne hvor jeg vil. Mange tak !
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 22:40 #3
Må jeg foreslå at du laver verdens flotteste brevpapir - du kan også sætte billede og logo i sidehoved / -fod, eller vha tabelfunktionen, og bagefter gemmer som skabelon (.dot) fx. under navnet mit brevpapir. Så har du det næste gang.
Avatar billede titwenty Nybegynder
18. november 2004 - 22:57 #4
Det var det som var tanken - jeg blev bare så fokuseret på at det måtte være inden i sidehoved/fod at jeg ikke tænkte på at de små detaljer midt på arket kan laves som tekstboks så man kan skrive teksten henover. Men jeg er da enig i, at den eneste rigtige fremgangsmåde er at lave det som skabelon.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 23:03 #5
Hovhov: du kan ikke indsætte billeder i en tekstboks. Jeg skrev tabel, der er en praktisk funktion til mere end tal. Referater fx.
Avatar billede titwenty Nybegynder
18. november 2004 - 23:22 #6
Hvem siger at man ikke kan bruge billeder i en tekstboks ? Det går da fint i Office 2003 i hvert fald. :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 08:55 #7
Du har ret - det var en misser - tilgiv at jeg kom til at støje.
Avatar billede titwenty Nybegynder
23. november 2004 - 14:02 #8
Det gør ikke noget - jeg havde faktisk ikke testet det før du skrev. Din kommentar afstedkom en umiddelbar test som bekræftede løsningen.