Avatar billede koehler Nybegynder
18. november 2004 - 11:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er de her { REF } ting i word?

Jeg skal lave rette/ændre et word dokument.

Jeg er løbet ind i temlig mange af disse "REF"
{ REF Msg1 \h  \* MERGEFORMAT }

{ SAVEDATE \@ "dd.MM.yyyy" \* MERGEFORMAT }

{ REF TM_Version  \* MERGEFORMAT }

{ AUTHOR  \* MERGEFORMAT }

{ TITLE  \* MERGEFORMAT }

mit spm er så, hvor tager den oplysningerne fra, og hvordan laver jeg dem selv..skriver i code, eller er der en menu til det jeg har overset?

nogen der evt. kan fortælle mig hvad hvilken kode gør?

på forhånd tak!
/koehler
18. november 2004 - 12:09 #1
Det er feltkoder du kan se i dokumentet, f.eks. flettekoder.

Normalt vises disse ikke i Word. De slås til og fra med Alt-F9. Tast Alt-F9 og du ser dokumentet som du er vant til at se dokumenter - nemlig med resulktatet af feltkoden i stedet for feltkoden.

Feltkoderne er typist indsat via Indsæt->Felt....
De fleste af de viste er fra kategorien Dokuemntoplysninger, hvor de indsætter bl.a. forfatternavn og dokumentets titel.

Er der flere du vil have uddybet
Avatar billede rvm Nybegynder
18. november 2004 - 12:09 #2
Ref felter refererer til noget andet, der står et andet sted i dokumentet.

F.eks. { REF Msg1 \h  \* MERGEFORMAT } refererer til indholdet i et bogmærke der hedder "Msg1"

{ AUTHOR  \* MERGEFORMAT } derimod refererer til Filer/egenskaber Fanen Dokumentinfo/Forfatter

{ SAVEDATE \@ "dd.MM.yyyy" \* MERGEFORMAT } indsætter datoen for sidste gang dokumentet er gemt
Avatar billede koehler Nybegynder
19. november 2004 - 13:52 #3
dvs. { REF Msg1 \h  \* MERGEFORMAT } -kun jeg evt. spørge lidt videre... \*MERGEFORMAT, hvad gør den?, og hvis jeg laver en reference til noget, hvordan får jeg den så til at opdatere automatisk? \h, ser bare ud til at være noget hyperlink, men den opdatere ikke automatisk her (word 2000 sr1)
Avatar billede rvm Nybegynder
20. november 2004 - 08:29 #4
Mergeformat bevarer formateringen ved opdatering af feltet.

I sidehoved og sidefod opdateres ref-felter automatisk, men andre steder i dokumentet skal du gøre det manuelt: Vælg "Marker Alt" - Tryk F9
Avatar billede koehler Nybegynder
22. november 2004 - 13:38 #5
Har delt point lige, da jeg egentlig fik svar ved at stykke begge svarr sammen til ét :) tusind tak for hjælpen! var mit første spm :) kommer nok flere i samme kategori, da det her langt fra er noget jeg forstår mig på!