Avatar billede svh Nybegynder
18. november 2004 - 10:51 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Søgefunktion på hjemmeside

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Frontpage - og har der bl.a. et stort varekatalog. Jeg vil gerne kunne lade brugere af siden søge i dette varekatalog - men hvordan laver jeg en sådan søgefunktion? Bær over med en amatør og hjælp mig *S*
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 10:58 #1
Nu er jeg ikke så begejstre for frontpage, men er det ASP du laver det via eller hvordan??

Jeg kan godt hjælpe dig hvis det er lavet i ASP.
Avatar billede svh Nybegynder
18. november 2004 - 11:03 #2
Helt ærligt, jeg er en totalt grøn amatør. Ved en smule om html, det er alt. Ved ikke engang, hvad ASP er for noget.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 11:09 #3
okay, så du henter ikke informationer u dfra en database??

Du har skrevet alle informationerne ind på siden via frontpage??
Avatar billede svh Nybegynder
18. november 2004 - 11:10 #4
Ja, alt er lavet i Fonrtpage, bortset fra en smule java, som en ven har lavet for mig
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 11:13 #5
okay, har du et link til siden hvis den da er tilgængelig på nettet endnu?
Avatar billede svh Nybegynder
18. november 2004 - 11:14 #6
Ja, den er lidt "gemt", så kunderne ikke umiddelbart finder den - men kan findes på www.rotek.dk/Ny (det store N er vigtigt)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 11:35 #7
Damn... du har lagt mange ting ind, nu ikke for at du skal lave en helt masse nyt, men det ville være MEGET nemmere at have alle disse informationer i en database og så hente dem derfra.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 11:36 #8
Jeg har ikke lavet sådan en ting så man kan søge på tekst indhold på siden, mener godt man kan men ved ikke hvordan.

Man kan sige at det er vel det søgemaskiner som google registrerer.
Avatar billede svh Nybegynder
18. november 2004 - 11:40 #9
Jeg ved det godt - men kunden VIL ha' det varekatalog på netop den måde og med det layout. Og så prøver man jo :-)
Avatar billede svh Nybegynder
18. november 2004 - 11:43 #10
Ok, troede der måske fandtes en form for java script, som kunne klare den slags. Du ved, når man ikke ved så meget om tingene, tror man jo, at alt er muligt *S*
På firmaets "gamle" side (altså den, der kører endnu), nemlig www.rotek.dk findes der nemlig sådan en søgefunktion, men om jeg kan gennemskue, hvordan den er lavet? Nope *S*
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 11:56 #11
Man kan sikkert også,men jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Kan du ikke tage søgefunktionen fra den gamle side, det er en form for CGI script så vidt jeg kan se.
Avatar billede svh Nybegynder
18. november 2004 - 11:57 #12
Lige ET "dumt" spørgsmål mere? Hvordan "lokaliserer" jeg det script og stjæler det?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 12:09 #13
Når man søger og ikke finder noget får man denne adresse

http://www.rotek.dk/cgi-bin/htsearch

Så cgi scriptet ligger under cgi-bin, det er også standard, her skulle du kunne hugge det, så er det bare med at finde ud af hvordan det virker.
Det kan være du kan se det i søge filen http://www.rotek.dk/dk/sog.html
Avatar billede svh Nybegynder
18. november 2004 - 12:10 #14
Takker mange gange for hjælpen og arbejder fortrøstningsfuldt videre :-)
Avatar billede jopsen Nybegynder
25. november 2004 - 20:19 #15
hvis du kan lidt med javascript kan du lave et felt hvor du skriver et søge ord og indsætter det i denne adresse:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.rotek.dk+søgeord&meta=
der hvor der står "søgeord" derefter gå du til adressen, på den måde kan du bruge google til at søge gennem hele dit site...

det er godt nok ikke muligt kun at søg på produkter... men det er en måde at lade brugeren bruger verdens bedste søgemaskine til at søge på DIN hjemmesiden
Avatar billede jopsen Nybegynder
25. november 2004 - 20:21 #16
du kan også se lidt nærmere her:
http://www.google.dk/searchcode.html
der kan du finde en html kode der gør søgning på din hjemmeside via. google muligt...
Avatar billede svh Nybegynder
26. november 2004 - 10:57 #17
Takker jopsen for svar, men det er vist lidt for avanceret for en amatør som jeg *S*
Avatar billede jopsen Nybegynder
26. november 2004 - 13:55 #18
ikke hvis du bare kopier html koden fra:
http://www.google.dk/searchcode.html