Avatar billede jlassen Nybegynder
17. november 2004 - 22:16 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Menuer til cd'er?

Hej Alle!

Jeg er ifærd med at brænde mine huset på chr. havn afsnit ud på cd'er(avi), så jeg kan se dem på min dvd afspiller.
Der kan være 4 afsnit på hver cd. Spørgsmåler er så hvilket program jeg kan bruge til at lave en menu hvor man kan vælge hvilket afsnit man vil se? Ligesom på DVD hvor man først kommer til en menu, hvor man kan vælge indstilliger, ekstre matriale o.s.v.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh

Jonas
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 22:21 #1
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 22:26 #2
Hvis du vil have en gratis løsning... så
gør følgende..

lav en html side.. på den smider du de fire afsnit op.. evt med billede.. jo flottere du laver dem jo bedre... og gøre så man kan klikke på billederne for at se filmen.. filmen findes i samme folder evt.

find en cd du har liggende.. cd med autoplay... åben cd'en og led efter en fil som hedder autorun .. kan ikke huske slut formattet..

du kan åbne denne med notepad.. lav et kopi af den...  og gem den i sammen  med de filer du skal brænde... den html fil du lavede før og filmene..

åben autorun filen med notepad... og der inde skulle der kun  være et par linier... du finder hurtigt ud af hvilken du skal ændre så den passer til navnet på din html fil..

her efter brænder du alle filer over på en cd...

når cd'er bliver kørt kigger din afspiller automatisk efter autorun filen og køre din html fil.. dvs du får din egen menu frem:))
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
17. november 2004 - 22:29 #3
Du kunne også bruge NeroVision. Der kan hentes en trial her www.nero.com
Avatar billede kalp Novice
18. november 2004 - 00:16 #4
Avatar billede henninga Novice
20. november 2004 - 14:27 #5
Nero Burning Rom kan også lave menuer til Video CD'er. Så får du en menu på din dvd-afspiller.
Avatar billede jlassen Nybegynder
24. november 2004 - 21:04 #6
Jeg er sku ikke så skarp så jeg kan finde ud af at lave en html side, eller retter sagt, jeg kan ikke huske det! Er der ikke nogen der kan finde et lidt bedre program end nero, og som er forholdsvis let og brugervenligt som nero. For det andet bliver sku en tand for avanceret til mig!
Avatar billede kalp Novice
24. november 2004 - 22:40 #7
Avatar billede jlassen Nybegynder
24. november 2004 - 22:52 #8
Tak! Men jeg er ked af at meddele at jeg ikk forstår ret meget af det program, jeg kan i hvert fald ikke finde ud af at bruge det. Og så dum plejer jeg da ikke at være, der må da være nole der er mere brugervenlige...eller hvad?
Avatar billede jlassen Nybegynder
24. november 2004 - 22:55 #9
Kan jeg lave en power point præsentation, også få det dias til at køre autorun? Eller hvordan virker det?
Avatar billede kalp Novice
24. november 2004 - 23:08 #10
yep... det kan du sagtens.. men så skal powerpoint være indstalleret
Avatar billede jlassen Nybegynder
26. november 2004 - 22:02 #11
Tak for det Kalp. Gider du ligge et svar?
Avatar billede kalp Novice
29. november 2004 - 09:09 #12
selvfølgelig: )