Avatar billede inspector Nybegynder
16. november 2004 - 16:24 Der er 11 kommentarer

Ingen billede, hvis Netstikket er i!

Efter at have geninstalleret XP-Pro og installeret Service-Pack II, kan jeg ikke få billede på skærmen, hvis mit adsl-netstil til Routeren sidder i!
Efter fjernelse af stikket, skal PC-en rebootes, hvorpå stikket kan sættes i igen, og alt kører, som det skal.
Kender nogen dette fænomen?
mvh
Inspector
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. november 2004 - 16:55 #1
"netstil" - mener du 230V ?

Det er en sikkerheds'dims' i skærmen der står fra pga. jord/stel sløjfe.
Samme jordforbindelse på alle tilsluttede systemer/kasser. Ikke nødvendigvis til 'rigtig' jord men SAMME potentiale...
Avatar billede inspector Nybegynder
16. november 2004 - 23:22 #2
Hej Majsmarken - nej - der skulle stå netstik - sorry.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. november 2004 - 03:23 #3
Hmmm...
Men check det beskrevne i [16/11-2004 16:55:49] alligevel...
Evt. (hvis muligt) så vend 230V stikket om ?
Avatar billede inspector Nybegynder
17. november 2004 - 09:58 #4
Hej igen majsmarken - nu må jeg vist vågne op ! der er tale om mit NETVÆRKSSTIK til min Internetforbindelse :o|
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. november 2004 - 14:58 #5
Ja ja - -

På hvilket tidspunkt i forløbet fra alt slukket sker "kan jeg ikke få billede på skærmen" ?

Stadig mistanke om:
Det er en sikkerheds'dims' i skærmen der står fra pga. jord/stel sløjfe.
Samme jordforbindelse på alle tilsluttede systemer/kasser. Ikke nødvendigvis til 'rigtig' jord men SAMME potentiale...
Avatar billede inspector Nybegynder
19. november 2004 - 13:26 #6
Hej igen - har været nede grundet problemer med trådløs netværk!

XP når under boot lige at vise logon-billedet - så bliver skærmen grå, og jeg må tage knappen til genstart!
OG - Nu har jeg prøvet at vende netstikket, men med samme resultat....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. november 2004 - 18:02 #7
Jeg havde fået forståelse af at skærmen SLET ikke viste noget som helst fra PC PowerOn knappen...

Nej - jeg har ikke hørt/læst til det fænomen før - meget spøjst...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. november 2004 - 18:05 #8
Tanker:
1) ... hvis du går længerer bagud; stikket til Routeren UD osv...
2) ... hvis du tar' 230V væk på Router FØR PC PowerOn osv...
3) ... hvis du tar' 230V fra SKÆRMEN - PowerOn PC - vent lidt - PowerOn SKÆRMEN ...
4) T.B.D  (To Be Defined)
Avatar billede inspector Nybegynder
21. november 2004 - 01:03 #9
Så lykkedes det - well - faktisk talte jeg i min desperation med en supporter fra Microsoft, som mente at Netkortet kunne være defekt, og faktisk var det, hvad der var galt, men tak for Dine konstruktive forslag.
mvh
Inspector
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. november 2004 - 09:36 #10
... og så 'fandt' du et nyt/andet og så ruller det hver gang ?
Hmmm...

Måske kunne det også have været noget driver noget på det tidliger Netkort ?

Good Luck
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. december 2004 - 21:38 #11
???