Avatar billede mrbs Nybegynder
16. november 2004 - 14:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre mange dokumenter på en gang.

Jeg har fået et program til at oprette et fotobibliotek til at lægge ud på nettet. Det vil sige at programmet har lavet html-filer som jeg slap for at programmere. For at få siderne til at se ud som resten af min side er det nødvendigt at lave om i alle dokumenterne... Det vil sige at jeg skal indsætte style-link mm. Men det vil tage en evighed at gøre manuelt... Findes der en metode til at ændre alle dokumenterne nemt?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 14:53 #1
Ja jeg bruger HomeSite fra Macromedia, og der kan man lave en extended replace i alle åbne filer, eller alle filer i en bestemt mappe.

Måske din editor kan noget lignende?
Avatar billede mrbs Nybegynder
16. november 2004 - 14:59 #2
... som er text-edit i Mac OS :o) Jeg har desværre kun Dreamweaver MX ... jeg leder videre!
Avatar billede olebole Juniormester
16. november 2004 - 15:39 #3
<ole>

BBEdit is your friend  ;o)
Den findes, så vidt jeg husker, i en gratis Light-version. Det er _den_ fede HTML-editor til MacOS  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. november 2004 - 16:03 #4
En 30-dages trial-version:
  http://www.barebones.com/products/bbedit/demo.shtml

BBEditLite er åbenbart discontinued, men kan stadig downes her:
  http://www.barebones.com/products/bblite/index.shtml

Men, som du kan se, kan BBEditLite's afløser 'TextWrangler' kan også avanceret search/replace:
  http://www.barebones.com/products/textwrangler/textwranglerpower.shtml
Avatar billede mrbs Nybegynder
24. november 2004 - 23:11 #5
BBEdit kan gøre det! Jeg har det i forvejen, men har bare ikke set fidusen ved det! Kan heller ikke helt finde ud af skidtet her, men den kan gøre det, så det er jo ikke dit problem olebole!

Olebole> svar!
Avatar billede mrbs Nybegynder
27. december 2004 - 18:11 #6
OK - så tager jeg den selv! :)