Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:00 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

MS Outlook 2003

hej,

har lige konfigureret mit Outlook pgr for foerste gang til at modtage mail fra et POP3 email konto:

For at checkke om alt ok, sendte jeg en 'test mail; fra et af mine andre internet/mail programmer: AOL

Problem: Gennem de sidste 12 timer, samt stadigvaek har jeg og bliver ved med at modtage SAMME 'test mail'- jeg er nu oppe paa 300 exmpl!!!! hvad hulen gaar der galt og havd har jeg trykket paa, eller havd skal jeg trykke paa for at stoppe denne flod af samme mail?
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 13:03 #1
Det lyder ikke som om du har gjort noget forkert... men en fejl hos AOL!
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 13:04 #2
vil næppe tro på de har en funktion som siger gensend samme mail 300 gange i løbet af 12 timer hehe.. for det er jo spam!

så mon ikke AOL har et problem? skriv evt til dem men kan også være en midlertidig fejl på deres server
Avatar billede jaw Nybegynder
14. november 2004 - 13:04 #3
Jeg vil give kalp ret. Måske kan du evt. tjekke i din Outlook, om du skulle have sat kryds i "Lad en kopi ligge på serveren". Selvom du har, burde Outlook nok kunne finde ud af ikke at hente den ned igen, meeen man ved jo aldrig...
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:08 #4
ok, taenkte ligesaa men kan nu se i min inbox hvilke der er blevet mostaget i mange mange kopier:

- AOL test mailen
- neuf.fr (fransk email udbyder) velkommen mail dateret for 4 maaneder siden (da jeg oprettede det konto som jeg lige har konfigureret i min Outlook (logisl at den skulle komme en gang, da jeg aldrig aabnede dette konto, foer i gaar, 3 maaneder efter at have oprettede det)

..saa det kan ikke kun vaere AOL - hvorfor skulle en server, som jeg inetet har med at goere, og som sender en 'velkommen mail' (lige som hotmail etc goer det ved oprettelse af nye konti)???

det maa vaere et eller andet konfigurerings halloej inde i mit outlook pgr (som ikke regsitrere at have modtaget de forskellige mails!)

Antivirus pgramet er i fuld gang op updated 100% - saa de kan ikke vaere en virus (igen da der ogsaa er kommet mails fra den anden server neuf.fr)
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:09 #5
logisl=logisk
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:10 #6
hvorfor skulle en server = jeg refere til neuf.re ikke AOL
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:10 #7
Antivirus pgramet er i fuld gang op (mener og)...
Avatar billede htm Nybegynder
14. november 2004 - 13:11 #8
Igen, det lyder ikke som om det er dig. Lyder som om den email udbyder du bruger hat et problem med at den ikke sletter mails når du har hentet dem.
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:11 #9
jaw = vil proeve
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:12 #10
htm = ok taenkte samme, men det kan ikke vaere baade AOL samt neuf.fr - to KAEMPE udbyder... (har brugt AOL i mange aar og aldrig modtaget klager fra venner eller kunder)
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:14 #11
jaw= vaer venlig og guide mig frem til hvor jeg kan finde den obtion du naevner (min outlook er engelsk) hvis ikke saa guide baseret paa den danske version, jeg skal nok finde det
Avatar billede htm Nybegynder
14. november 2004 - 13:14 #12
Jeg tror ikke AOL har noget med det at gøre. Men det er din mailudbyder - altså den server der modtager dine mails, og du henter fra, der er problemer med.
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:15 #13
htm = altså den server der modtager dine mails???

det er nyt for mig - HVEM kunne feks vaere en 'server' for AOL - er det ikke AOL selv? og ligesaa for neuf.fr - 2 meget store selskaber lige som at sige: Microsoft og jubii mail...
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:17 #14
htm = er din teori at BAADE AOl og neuf.fr server har et problem - det lydre lidt svaert.. mener du ikke?
Avatar billede jaw Nybegynder
14. november 2004 - 13:19 #15
Jeg kan desværre ikke guide dig mere lige pt. for sidder ikke ved en maskine der har Outlook :( Beklager...
Avatar billede htm Nybegynder
14. november 2004 - 13:19 #16
du har din mail hos neuf.fr ikke ?

AOL sender en mail til din mailudbyders server. du henter den så fra deres server.
så AOL har bare sendt dig en mail, din mailudbyder gemmer den så, du henter mailen fra serveren via pop3, det er så her din mailudbyder burde slette mailen fra deres server nu hvor du selv har en kopi af den, men som givetvis glipper.
Avatar billede htm Nybegynder
14. november 2004 - 13:21 #17
Har netop sagt at jeg ikke mener AOL har problemer :-)

ang. "kopi på server" som jaw nævner ligger det vist under din kontos indstillinger.
kan hellere ikke guide dig mere, da jeg hellere ikke har outlook :)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2004 - 13:28 #18
Dansk Outlook 2000 (måske er det det samme?)

Funktioner -> Konti -> Post -> Marker din konto -> Egenskaber -> Avanceret -> Fjern flueben i "Gem en kopi af meddelelser på serveren"
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:38 #19
er en loesning at:

slette hele min outlook og geninstallere???

htm=sorry
Avatar billede htm Nybegynder
14. november 2004 - 13:43 #20
ingen grund til sorry :-)

Jeg vil mene en løsning er at sende en mail til din mailudbyder og høre ad om de har problemer med at slette mails.
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:46 #21
det ser ud til at problemet har fundet en loesning++++

problem: 'leave a copy on server' var "ON" - og dette fandt jeg ved at foelge vejmands henvisniger, men baseret paa jaw's ide - mange tak
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 13:47 #22
hvrodan fordeler jeg de 60 points - er 40/20 points (40 til jaw) - er dette ok - eller er det ikke muligt
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 13:54 #23
begge skal lægge et svar så vælger du avanceret til at godkende svarene
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2004 - 14:01 #24
vittrup69> den indstilling er standard OFF - så du har opsat lidt for meget ;)
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 14:07 #25
hmmmmm - i agreee - mi n egen fejl, men wow, sikke en detale at kende til naar man skal 'troubleshoote' for venner - tak alle/begge++

hvis der er noget jeg kan goere i genseld, som feks n time med den lokale 'gigi' eller 'gigo' (hvad men nu er til? ...:)

re points - hver venlig at sende en mail (jaw og vejman) med "mit svar" og saa vil jeg klikke paa 'avanceret' ok? eller er det ikke saadan jeg skal proceede?
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 14:08 #26
hvor er 'avanceret' knappen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2004 - 17:09 #27
avanceret kommer først frem når der er lagt svar fra min. 2 - og du har indtil nu 0 svar ;)
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 20:37 #28
ok? - hvad goer jeg saa nu?
Avatar billede jaw Nybegynder
14. november 2004 - 22:04 #29
Glæder mig du har fundet ud af det :) Engang imellem kan selv en "tosset" ide være løsningen :)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2004 - 22:28 #30
Godt du fik det fikset.  c",)
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
14. november 2004 - 23:43 #31
tak til begge++++

over and out