Avatar billede anhansen Nybegynder
11. november 2004 - 09:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skabeloner og signaturer i word på domæne

Hej.

Jeg har lige et godt spørgsmål.

Er det muligt, og hvordan, kan man fra serveren angive default skrifttyper, størrelse og lign i både word og outlook.

Evt. mulighed for at distribuere en sidefod ud - der er baseret på oplysningerne i AD. (det sidste kan vi se bort fra ligenu hvis det er noget der kræver at jeg selv laver en masse programmering der skal ned i ldap osv.. :-) )

håber der er nogle der kan hjælpe med dette - det må være et rimeligt normalt ønske.

/Anders
Avatar billede rvm Nybegynder
11. november 2004 - 10:43 #1
Du skal nok spørge i et andet forum - f.eks. et windows udvikler forum.

Men default settings til skrifttype og størrelse kan sættes i registreringsdatabsen (jeg ved bare ikke hvor)

Angående oplysninger fra AD, så kræver det en del programmering, da det ikke er en del af Officemiljøet og derfor ikke kan tilgåes direkte. Jeg har fået lavet en løsning en gang, hvor vi hentede oplysninger fra AD, men den er ikke generel, da kunden havde ændret en del på strukturen i AD.
Avatar billede anhansen Nybegynder
11. november 2004 - 10:48 #2
Ok... Det må jeg prøve så - men det kunne jo også være der var en herinde der vidste det.. :-)

Man kan jo få svar på det meste herinde.
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. november 2004 - 10:23 #3
Jeg lukker.
Jeg har lavet løsningen med word ved at ligge en normal.dot fil på serveren som bliver kopieret ind i den enkelte brugers "application data\microsoft\skabeloner\".
På den måde bliver word og mail ihvertfald "synkroniseret" så vi har et ens ansigt udadtil.
Det med signaturen er sat lidt på standby. Men overvejer at lave en html side med nogle ord der kan udskiftes - via en commandline ldap tool kan jeg så hente variablerne ud og ændre dem i signaturen.

Lidt lowlevel - men det burde kunne virke tror jeg.