Avatar billede mark_j Nybegynder
10. november 2004 - 23:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne mit website udefra

Jeg har installeret IIS 5.0 på windows server 2003 og jeg har cybercity med en router der hedder zyxel 650r.
jeg kan kun se min hjemmeside fra den maskine den er installeret på, jeg kan hverken se den fra det interne netværk eller eksternt det skal lige sige at der er installeret ftp server på samme maskine og det virker fint fra alle computere både internt og eksternt.

Hjælp :)
Avatar billede htm Nybegynder
13. november 2004 - 16:01 #1
Kører du en firewall på din maskine server ?

og har du forwardet port 80 til din maskine ? ( kun betydning for eksternt trafik )
Avatar billede mark_j Nybegynder
13. november 2004 - 20:22 #2
Jeg køre med den cybercity router jeg nævner i spørgsmålet og der har jeg forwardet til port 80 og til port 21 til min ftp og min ftp virker.
Avatar billede htm Nybegynder
13. november 2004 - 20:24 #3
Du nævner at ftp virker... men ikke at du har forwardet port 80... ellers er jeg vist blevet blind.

Hvad med firewall?
Avatar billede mark_j Nybegynder
15. november 2004 - 09:41 #4
jeg er ikke klar over om der en software firewall i windows 2003 server men det tror jeg ikke og den der er i routeren har jeg slået fra. Jeg har forwardet til både port 80 og 21 og min ftp køre fint på port 21
Avatar billede htm Nybegynder
15. november 2004 - 20:26 #5
Hvis du kigger under properties på dit default website eller hvilket website du nu kører med. Hvad står der så i io-address i fanebladet web site ?

Klik evt. advanced for at se det mere præcist.

Hvis der kun står localhost, skal du lige tilføje din netværks IP.
Avatar billede mark_j Nybegynder
17. november 2004 - 20:26 #6
Jeg har tilføjet min interne ip-adresse på den maskine som webserveren køre på
Avatar billede htm Nybegynder
17. november 2004 - 21:47 #7
Har eller havde? Hvad er dit resultat?
Avatar billede mark_j Nybegynder
19. november 2004 - 18:32 #8
min interne ip adresse er tilføjet til webserveren og hvis jeg skriver den i exploren på den maskine hvor webseren er installeret får jeg min startside men hvis skriver den i andre maskiner på netværket kan den ikke åbne
Avatar billede mark_j Nybegynder
14. december 2004 - 23:00 #9
lukker!