Avatar billede ozman Nybegynder
10. november 2004 - 20:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med dvd-brænder

Min dvd-brænder er begyndt at opføre sig underligt.
Når jeg forsøger at brænde en dvd vha. nero sker der følgende:
1. Jeg sætte selvfølgelig skiven i og vælger dvd-video
2. overføre filerne til dvd'en og vælger brænd!
3. Jeg begynder brændingen, og lidt efter siger den at jeg skal sætte en skive i. (selvom der allerede sidde en i)
4. Jeg trykker ud og ind og brændingen "fortsætte"...dvs. den står bare og køre men brænder ikke noget.
5. efter 3 min. siger den at den ikke kan brænde.

Hvis jeg prøver at brænde med windows brænderprogram på en cd, siger den også at der ingen skive er i.

Den kan altså ikke se skiverne!!... Jeg er ret sikker på at der ikke er noget fysisk galt med drevet, men selvfølgelig ikke 100%. Hvordan kan jeg finde ud af det? og hvad kan jeg gøre for evt. løsning.
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
10. november 2004 - 21:16 #1
Har den virket?
Understøtter din brænder skiverne? Findes f.eks. dvd-r og dvd+r.
Hvilken fejlmelding får du?
Avatar billede ozman Nybegynder
10. november 2004 - 22:54 #2
Ja den har virket, også med de skrive jeg prøver at bruge. Det er en dual brænder og den understøtter alt. Det jeg prøver at brænde på er dvd+r og cd-rom. Den eneste fejlmelding jeg får er at den ikke kan se skiverne, men hvis jeg i nero trykker på dish-info skriver den at det er en tom skive (ergo at den godt kan se den alligevel) Mystisk!!!
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
10. november 2004 - 23:01 #3
Prøv at updatere nero. Hvis det ikke virker, så opdater din firmware til brænderen.
Avatar billede ozman Nybegynder
10. november 2004 - 23:02 #4
Har prøvet begge... og fejler er der jo også hvis jeg bare bruger windows' indbyggede brænder:-(
Avatar billede ozman Nybegynder
10. november 2004 - 23:03 #5
Findes der ikke sådan et test program eller noget?
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
11. november 2004 - 07:20 #6
Det gør der muligvis men prøv lige at opdatere nero først.
Den indbyggede i windows virker heller ikke på min.
Avatar billede japping Nybegynder
11. november 2004 - 09:23 #7
Forslag: Prøv lige at støvsuge forsigtigt omkring brænderen. Måske er det et optisk problem. Er set før på CD og DVD afspillere og optagere.
Avatar billede ozman Nybegynder
12. november 2004 - 09:26 #8
Jeg har lige prøvet at brænde en cd i nero og det gik fint! (har kun prøvet at brænde cd'er vha. windows indtil nu). Så det kunne jo nok tyde på at det er noget med enten skiveren - selvom jeg har brugt dem før, eller dvd-brænder-delen i dvd-brænderen (hvis der altså er sådan en)
Nogle ideer?
Avatar billede ozman Nybegynder
13. november 2004 - 17:01 #9
Oki. Efter en geninstallering virker det... strange.