Avatar billede dmcn Praktikant
10. november 2004 - 11:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Forlænge trådløst netværk

Tjubang!

Jeg har en WRT54G trådløs router, der servicerer min laptop med netforbindelse i det meste af huset. Jeg mangler dog lige soveværelset, så jeg skal have fundet en måde at forlænge det eksisterende netværk på. Jeg har kigget på større antenner uden at kunne finde nogen, og jeg synes heller ikke jeg kan finde noget decideret bridging produceret af Linksys til en nogenlunde rimelig pris.
Jeg har overvejet at købe access pointet WAP54G, men jeg vil først være sikker på, at det kan koble sig på et eksisterende trådløst netværk og forlænge dette i sin egen radius. Er der nogen der kan bekræfte at dette er muligt? Eventuelle andre løsninger modtages med kyshånd og point. :)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2004 - 11:32 #1
du skal have fat i en extern antenne gerne en rund stråle på 18 db så er du sikret god dækning hele vejen rundt

du kan også koble en acces point mere på med samme ssid
Avatar billede hr.usb Nybegynder
10. november 2004 - 11:56 #2
alt andet lige tror jeg det bliver svært at finde en 18dB rundstråle, men et forslag er en lille 6dB retningsantenne som kobles på din router - hvis du kan skifte antenne på den.
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=322842
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. november 2004 - 13:00 #3
Lidt af det samme her:
http://www.eksperten.dk/spm/554277
Avatar billede kenp Novice
10. november 2004 - 13:10 #4
Ja hvis du køber en ekstra WAP54G den understøtter både briging og repeater funktion op i mod linksys egne produkter så det kan du godt bruge.

Det med at skifte antenner på linksys produkter det kan sagtens lade sig gøre! men det er bare synd at man ikke kan købe antenner med det stik på, så man faktisk skal ud og have ekstra adaptore på. ulempen ved at lave flere led er at man mister noget af den effekt som man ellers ville have haft.
Avatar billede dmcn Praktikant
10. november 2004 - 13:27 #5
kenp : Det var lige hvad jeg skulle bruge. Læg et svar. :)

jetdirect : Også yderst fornuftigt indlæg, tak.

hr.usb : Desværre ligger antennen lidt over mit prisniveau, og også over prisen på en WAP54G. Tak for deltagelsen, alligevel. :)

majsmarken : Korrekt, tak for linket.
Avatar billede kenp Novice
10. november 2004 - 13:34 #6
.
Avatar billede ierikk Nybegynder
10. november 2004 - 14:14 #7
http://www.trendnet.dk/home/index.asp
her er antenner til rimelige priser
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2004 - 14:47 #8
prøv evt også og kigge på zyxel wifi www.zyxel.dk personligt et mærke jeg hælder mest til

zyxel har større udbud i antenner end linksys men antenner er rimelige dyre så det løber hurtig op i hvad en extra acess pointkoster
Avatar billede ottzen Nybegynder
10. november 2004 - 16:08 #9
Kan du ikke booste dit signal så den kan fanges.

Hvis du smidder denne firmware i er der lidt flere indstillings muligheder, end den default.

Alchemy-pre5.3 v2.04.4.8sv

Det er da et forsøg værd hvis man kan spare pengene til en ekstra antenne.
Avatar billede dmcn Praktikant
10. november 2004 - 16:26 #10
ierikk : Så vidt jeg kan se er det kun til trendnet?

jetdirect : Jeg er ikke interesseret i at skifte mærke - desværre. :)

ottzen : Jeg kører allerede med Sveasoft-firmwaren, og den har givet en del ekstra i rækkevidde, men desværre ikke nok.
Avatar billede ierikk Nybegynder
10. november 2004 - 21:37 #11
så vidt jeg er orienteret virker trendnet antenner sammen med linksys, (BEFW11S4)
kontakt dem og spørg
Avatar billede dmcn Praktikant
10. november 2004 - 21:57 #12
Det vil jeg gøre. :)
Jeg er dog stadig mest tilhænger af planen om et AP til at forlænge med - så kan jeg også tage det med, når jeg skal rundt omkring, uden at skulle pille hele netværket fra hinanden.