Avatar billede linroc Nybegynder
10. november 2004 - 09:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG Excel kan ikke finde tekst

Hej,

jeg sidder med et excel ark hvor jeg laver denne:
=LOPSLAG(A2;nypris;3;FALSK)

Jeg får et resultat:#I/T men teksten står hvor den skal??

Jeg tror fejlen ligger i selve felttypen, da jeg kan se at de er ens. Det er tekst som den her:
PZ448 S1640 09

Måske har den ene fixed length - men hvor kan jeg se det ??

/Claus
Avatar billede supertekst Ekspert
10. november 2004 - 09:24 #1
Har prøvet et eksempel, der ligner dit - men uden problemer.

Er listen "nypris" defineret korrekt (som navn på listeområdet) - altså hele listen er markeret, hvis du referer til navnet.

Er opslagsfeltet defineret i første kolonne i nypris.

- -
Kategorien (Formater celler) for A2 er i mit tilfælde Standard.

MVH
Avatar billede tobler Nybegynder
10. november 2004 - 09:35 #2
Indeholder "nypris" 3 kolonner eller flere?
Avatar billede linroc Nybegynder
10. november 2004 - 17:07 #3
Hej igen,

har kigget lidt mere på det.
'nypris' indeholder 3 kolonner. Når jeg kigger på kategorien - så får jeg standard på allesammen.

Det underlige er, hvis jeg tager og skriver værdien ind i felt A2 manuelt - så virker det stadigvæk ikke. Hvis jeg derimod retter i formlen så den kigger i N2 (=LOPSLAG(N2;nypris;3;FALSK) ) og taster værdien ind i N2 manuelt - så virker det fint ?? Jeg fatter ingenting :-(
Avatar billede linroc Nybegynder
10. november 2004 - 17:10 #4
Mere mærkeligt - hvis jeg så kopierer A2 til N2 så virker formlen igen ikke ??

Opslaget må jo virke - det må være sammenligningen der fejler.
Avatar billede linroc Nybegynder
10. november 2004 - 17:25 #5
Jeg er helt sikker på at det er fordi at feltet A2 er fyldt op med spaces til sidst - findes der en funktion i Excel der kan strippe leading og trailing spaces ??
Avatar billede hpo Nybegynder
10. november 2004 - 20:24 #6
Har det ikke noget at gøre med celle-formatet ? Jeg mener jeg har haft lignende problem, hvor det hjalp at ændre hele kolonnens celle-format til det samme.

/hpo
Avatar billede supertekst Ekspert
11. november 2004 - 08:28 #7
FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE()
findes under kategorien Tekst i funktioner - fjerner alle blanke - undtagen mellem ord.
Avatar billede klid Nybegynder
03. december 2004 - 13:58 #8
Prøv at lave en formatkopi af N2 til A2
(formatkopi: Klik først på kopier og så på pensel)
Avatar billede linroc Nybegynder
03. december 2004 - 21:51 #9
Tak for buddene - men der er ikke noget af det der har løst mit lille problem (jeg har ikke prøvet dit bud klid). Jeg har istedet valgt at løse problemet i acces.
Avatar billede tobler Nybegynder
14. februar 2005 - 22:45 #10
Lukketid?
Avatar billede linroc Nybegynder
17. februar 2005 - 11:15 #11
Jeg troede jeg havde lukket - sorry
Avatar billede tobler Nybegynder
17. februar 2005 - 11:24 #12
Du skal acceptere dit eget svar.