Avatar billede dan_n Nybegynder
09. november 2004 - 16:11 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

problem med localhost/et_eller_anden_mappe og firefox ?

Hej

Jeg er stødt ind i et mystist problem, efter jeg har installeret firefox.

Når jeg forsøger at få adgang til localhost/en_eller_anden_undermappe, via firefox bliver jeg promtet med en dialog box som spørger efter brugernavn og adgangskode.

Men jeg har absolut ingen anelse om hvilket password eller brugernavn jeg skal taste, da jeg ikke har ændret noget som helst i iis opsætning.

Trykker jeg "Annuler / Cancel" får jeg denne fejlmdl.

HTTP 401.3 – Adgang blev nægtet pga. ACL på ressourcen
Internet Information Services

Det som under mig er at jeg godt kan få adgang til undermapperne, ved fx IE, men firefox kan den altså ikke lide. Eller jo jeg kan gost se localhost, men det vil ikke acceprtere nogle undermapper fx localhost\undermappe

Hvad kan dette skyldes og hvordan kan jeg løse det (kører iis v 5.1)
Avatar billede trekkies Juniormester
09. november 2004 - 16:39 #1
Prøv følgende:
Åben Firefox -> Tools -> Options... -> klik på knappen med taksten "Connection Settings..." -> Sæt din opsætning sådan:
http://www.darkskies.dk/firefox12.jpg
Avatar billede trekkies Juniormester
09. november 2004 - 16:45 #2
Hvis det ikke virker, så prøv følgende:
Når at du er inde i Options, så klik på knappen "Advanced" ude til venstre, klik på pluset ud for "Validation" nederst, Sørg for at dette er valgt:
http://www.darkskies.dk/firefox13.jpg
Avatar billede dan_n Nybegynder
09. november 2004 - 17:00 #3
>> trekkies
Indstillinger var allerede således. da jeg godt kan se localhost (dog inden af dennes undermapper) tror jeg ikke problemmet ligger i firefox ops. men i opsætningen i IIS
Avatar billede trekkies Juniormester
09. november 2004 - 17:14 #4
Har du andre browsere installeret?

Hvis ja, er der også der samme problem med dem?
Avatar billede trekkies Juniormester
09. november 2004 - 17:21 #5
Prøv følgende:
Åben din IIS, højre klik på din mappe f.eks. "mappe", klik på "Egenskaber" klik på fanebladet "Mappesikkerhed", klik på knappen "Rediger..." se om der er noget i brugernavn og Adgangdkode.
Avatar billede dan_n Nybegynder
09. november 2004 - 18:01 #6
Yep der er et brugernavn og en adgangskode, men Anonym Adgang er "checked" !
(brugernavnet og adgangskoden er noget dell_..... og passwordet kender jeg ikke )

Jeg har både netscape og opera og de kommer med en lign fejl:
fx Opera
"The server requered a login authentication this method is not supported"

Dog virker det uden problem i IE, og det er det som undre mig ?

Håber du har en løsning
Avatar billede trekkies Juniormester
09. november 2004 - 18:09 #7
passwordet er det som du bruger til at logge på dit windows med.
Avatar billede trekkies Juniormester
09. november 2004 - 18:11 #8
Anonym Adgang er også flueben i hos mig.

Fjern flueben ud for "Tillad IIS at kontrollere adgangskode" så kan du skriev passwordet, sæt fluebenet igen.
Avatar billede dan_n Nybegynder
09. november 2004 - 18:48 #9
Jeg har ikke noget adgangdkode på mit windows, og da den var pre installeret ? kender jeg desvæære ikke dette pass
Avatar billede trekkies Juniormester
09. november 2004 - 19:22 #10
Når at du starter din computer, går den så direkte ind i windows?

Hvis Nej, så er det den du skal bruge
Avatar billede dan_n Nybegynder
10. november 2004 - 15:46 #11
Jeg bruger xp, og nej den går ikke direkte ind i windows, men jeg har ikke angivet noget password på min brugerkonti ???
Avatar billede trekkies Juniormester
10. november 2004 - 16:31 #12
På begge mine computer står der i Brugernavn: IUSR_"Ditcomputernavn"

"Ditcomputernavn" = Det fulde computernavn.

Det fulde computernavn finder du ved at gøre følgende:

Hjøre klik på "Denne Computer" klik på "Egenskaber" klik på fanebladet "Computernavn", cirka midt på siden står der: Det fulde computernavn: "Lige bagefter står navnet"

Ved ikke om du kan bruge dette til noget.

Jeg ved næsten ikke hvad der ellers kan være galt.
Avatar billede dan_n Nybegynder
11. november 2004 - 22:06 #13
>> trekkies
Yep, der står der allerede. jeg fatter heller ikke hvad der er problemmet !! Men takker for dit rorsøg på at løse problemmet
Avatar billede trekkies Juniormester
11. november 2004 - 22:16 #14
Ja, Det er mærkeligt.

Når at jeg laver hjemmesider, så tester jeg dem i følgende browsere:
Internet Explorer
Opera
Firefox
Mozilla
Netscape
K-Meleon

Og localhost virker på dem alle sammen.

Jeg kom til at tænke på om du ikke kan gå ind i din kontrolpanel, og oprette er kodeord til din profil, så se om det ikke kommer til at virke.
Jeg ved ikke om dette virker.
Avatar billede dan_n Nybegynder
14. november 2004 - 13:32 #15
>> trekkies

Jeg har løst problemmet, det var fordi jeg havde flyttet min wwwroot, til en anden placering og herunder var der gået et eller andet galt med mappesikkerhenden, idet IUSR_"Ditcomputernavn" ikke havde nogle rettigheder overhovedet. Jeg oprettede blot denne og så kørte det ???

Men smid lige et svar.
Avatar billede trekkies Juniormester
14. november 2004 - 13:33 #16
Her et svar.

Vi kan dele point, hvad siger du?
Avatar billede dan_n Nybegynder
14. november 2004 - 13:43 #17
Sådan takker for dine inputs