Avatar billede mikkelsd Nybegynder
09. november 2004 - 12:08 Der er 10 kommentarer

Downloader kun med 0 - 10 kb/s med adsl forbindelse??

Jeg har en adsl forbindelse ved cybercity 2,5 mbit. Men når jeg downloader fra henholdsvis bitcomet og kazaa er det for det meste med en hastighed på mellem 0 og 10 kb/s - kan ikke forstå edt går så langsomt?? Jeg har haft installeret bittorrent og bittornado  i stedet for, men her var problemet også det samme! Er der noget jeg kan gøre??

På forhånd tak

Mikkel
Avatar billede Syska Mester
09. november 2004 - 12:44 #1
Det er måske for det er noget der lige er udkommet og der ikke er så mange der har endnu. husk nu, ikke noget ulovligt......
Avatar billede Syska Mester
09. november 2004 - 12:45 #2
Har du også husket at åbne for porte i din rotuer og forwarde dem til din interne ip?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. november 2004 - 12:52 #3
du skal gå ind og åbne nogen porte i din router... 10.0.0.1 i internet ex. så kommer du ind i den... så er det under nat indstillinger du skal skrive de porte ind... men gå ind på http://test.info.dk/ det er CC test side til deres forbindelser... men jeg har samme problem i edonkey... men bruger jeg ABC ligger jeg nemt på 120kb/sek og jeg er på deres gamle 1mbit som nu er en 2mbit......

men det er de prote du skal have åbnet i din router.. hvis du kigger i indstllinger inde i programmet eller i txt filen kan man normalt finde de porte man skal have åbnet..
Avatar billede Syska Mester
09. november 2004 - 12:53 #4
fyfyfyfy flere ulovligheder.....
Avatar billede draco999 Nybegynder
09. november 2004 - 12:57 #5
Buzzzz- Umilbart er der ikke nogen Ulovligheder, da der bare snakkes OM P2P programmer og ikke desideret deling af Ulovligheder.
Avatar billede draco999 Nybegynder
09. november 2004 - 13:06 #6
Men selv om du har en 2mb linje så kan du ikke regne med at få den optimale download hastighed da du ikke ved hvem du downloader fra ( altså deres Opload hastighed ) plus du ved ikke hvilken del af verden som du henter fra, plus der kunne være nogen som brugte former for Net limiter.

EDonkeys teknology går så vidt jeg ved ud på at hente fra så mange så mulige mennesker som overhovede muligt og hastigheden beregnes ud derfra- men det kan godt være det ikke er helt rigtit da jeg ikke bruger programmet selv.
Avatar billede mikkelsd Nybegynder
09. november 2004 - 13:42 #7
Tror ikke jeg har åbnet de porte - har lige fået internet, så ved ikke helt hvordan jeg gør det? Nogen hjælp at hente?

I øvrigt så testede jeg den lige på ovenstående side - der blev min hastighed målt til 27 kb/s, hvor den linie jeg abonemerer på stod til 271 kb/s, så et eller andet må der vel være galt?

Tak
Avatar billede Syska Mester
09. november 2004 - 16:37 #8
ring til din ISP så
Avatar billede mikkelsd Nybegynder
10. november 2004 - 16:46 #9
Fik snakket med cybercity, og der var min forbindelse som den skulle være - tog også testen hvor alt var lukket ned, og der viste hastigheden det den skulle... Så jeg skal have åbnet de porte, kan nogle forklare hvad jeg skal gøre??

Tak
Avatar billede Syska Mester
11. november 2004 - 22:27 #10
Læs vejledningen som fulgte med din Router, der skal du kigge efter noget der hedder Port-forwaring eller Redirection

// ouT