Avatar billede todoonada Nybegynder
09. november 2004 - 07:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MS Exchange 2000 til 2003??

Hej,

Jeg er ved at opgrader MS exchange 2000 til 2003, og jeg har følt denne guide http://www.msexchange.org/tutorials/Upgrade_Exchange_2000_to_2003.html, men når jeg kommer til selve opgraderings delen komme denne fejl:
The component "Microsoft Exchange Messaging and Collaboration Services" cannot be assigned the action "Upgrade" because:
- All Active Directory Connectors in the Windows forest must be upgraded to the most current version before you can upgrade Microsoft Exchange. The following ADC servers have not been upgraded:
BETA

Og det forstår jeg ikke helt, fordi jeg har installeret alle de nye opdateringer til MS exchange 2000.

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. november 2004 - 08:05 #1
Hmmmm lige for at være helt sikker. opgradere di en exchange 2000 oven på en windows 2000, til en exchange 2003 oven på en windows 2000.

Du kunne jo prøve at opgradere windows 200 til 2003 først hvis du ikke allerede har gjort det
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. november 2004 - 08:06 #2
du får lige en 0 gratis til de 200
Avatar billede todoonada Nybegynder
09. november 2004 - 08:18 #3
Ja det en Windows 2000 server, som skal har MS Exchange 2003. Og nej min server skal ikke og kan ikke opgraders til 2003.

"du får lige en 0 gratis til de 200" hvad ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. november 2004 - 08:51 #4
Læs den sidste linie i min første kommentar, der manglede et null ;-))

Uden at være sikker kunne jeg godt forestille mig at dette er grunden til at du får fejlmeddelelsen

All Active Directory Connectors in the Windows forest must be upgraded to the most current version before you can upgrade Microsoft Exchange.

Foresten skabes jo af windows som en del ar AD og du skal have windows 2003 for at upgrade disse til most current version
Avatar billede todoonada Nybegynder
09. november 2004 - 09:03 #5
Vil det sige af jeg ikke kan har en MS Exchange 2003 og en MS Windows 2000 Server DC?
Avatar billede arnholst Nybegynder
09. november 2004 - 13:25 #6
Tøv lige en kende, inden du opgradere noget Windows 2000 Server.

En Exchange 2000 kan nemlig ikke køre på en Windows Server 2003, så med mindre du alligevel gerne vil reinstallere det hele, så vil jeg da forsøge at finde ud af hvad det er for en version af Exchange du har installeret, er det en Beta version eller har du lagt nogle bestemte connectorer på ??
Avatar billede lgj Nybegynder
11. november 2004 - 15:38 #7
Har du kørt forestprep på alle dine domain controllere?
Avatar billede arnholst Nybegynder
11. november 2004 - 22:31 #8
Du kan godt have en 2000 Domain Controller og en 2003 Exchange, men du kan ikke have en 2003 Domain Controller med en 2000 Exchange.

Og lgj, man skal kun køre forestprep en gang pr. forest, og domainprep en gang pr. domæne, men det hjælper installationsprogrammet til 2003 også med at holde rede på.
Avatar billede lgj Nybegynder
12. november 2004 - 10:24 #9
arnholst, mener du dermed at man kan have exchange 2K kørende på en 2K3 server, sålænge den ikke er DC?
Avatar billede arnholst Nybegynder
12. november 2004 - 13:35 #10
ifølge Microsoft's KB artikel 321648, så kan ingen version af Exchange 2000 installeres på Windows Server 2003, så det gælder både domain controllers og member servers.
Avatar billede todoonada Nybegynder
19. november 2004 - 14:34 #11
Nu har jeg bare installeret MS Windows 2003 server, og derefter MS Exchange 2003.