Avatar billede rnomis Nybegynder
08. november 2004 - 17:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor køre min nye fede PC langsomt?

Jeg ved ikke om det er den rette kategori, men jeg prøver!
Jeg har en pc med følgende konfiguration:
pentium 4 3,2 GHz
1024Mb ddr pc3200 ram
Asrock P4S55FX bundkort
120gb hd
osv...nåå ja og windows XP pro
Jeg har lige været plaget af virus som jeg har fjernet...tror jeg!
3 forskellige virus programmer kan ikke finde virus på pcen, spybot kan ikke finde spyware, jeg har slettet partioner og formateret 3 gange og alligevel køre den lidt langsomt!!!
Når jeg trækker et vindue på skærmen hakker det (som hvis man stadig sad med sine forældres pc fra 90'erne!!) og hvis jeg scroller i et vindue hakker det også!
Hvad skal jeg gøre???
Opdatere bios er jeg blevet foreslået, men hvor risikabelt er det?
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. november 2004 - 17:35 #1
Har du installeret driver til dit grafikkort ?
Avatar billede rnomis Nybegynder
08. november 2004 - 17:39 #2
nej det har jeg faktisk ikke gjort endnu, fordi jeg ville vente og se om jeg virkelig var blevet af med virus! Men jeg prøver da lige!!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. november 2004 - 17:42 #3
Hvis grafikkort driveren ikke er installeret, vil maskinen virke ekstrem langsom, og vinduerne vil hakke grumt, så det er nok der problemet ligger.

Har du installeret alle de andre enheder ?
Kig i enhedshåndtering
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
08. november 2004 - 17:52 #4
Hej
Som der er svaret ,er det dine grafikdriver du mangler at inst.Du køre bare med 60 hz på windows driver.
Når du har inst. dine skærmdriver kan du sætte opdateringhastigheden op til max.
Måske 100 hz eller mere alt efter dit hardware.
jan
Avatar billede rnomis Nybegynder
08. november 2004 - 17:53 #5
nu har jeg installeret drivere til garfik kort og det virker jo helt fantastisk!
tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak fuck hvor er det fedt! :-)

...nu siger du andre enheder? Hvilke enhader er det lige du tænker på?
og hvordan giver jeg dig point?
Simon
Avatar billede hcma Novice
08. november 2004 - 18:06 #6
rnomis >>  hop ind i konrolpanelet -> system -> Hardware -> enhedshåndtering og se om der er nogle gule udråbstegn
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. november 2004 - 18:15 #7
Bare om der var andre enheder der ikke var installeret driver til.

Det kan du se ved at gøre som catbody skriver
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
09. november 2004 - 16:55 #8
Selv tak.