Avatar billede ronnip Nybegynder
07. november 2004 - 15:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

store lags i spil

PC athlon 2200xp med 1024 ddr Graffikkort GF4 Ti4400 128mb
OT Win XP SP2

jeg er begyndt at få store Lags i spil, som min computer før har kunne køre med lethed (CS, børnespil osv.) Det crasher fuldstændig, og står stille i flere sekunder.

har opdatere bunkortdriver (K7s5a) og skærkort nvidia driver..uden hjælp, desuden prøvet med Beta nvidia driver, med samme resultat.

hvad har jeg af muligheder, det driver mig til vanvid. Kan ikke finde ud af om mit skærmkort er stået helt af?, eller om det er sp2 der har lavet ged i lortet..

hjælp mig venligst :(
Avatar billede debuur Nybegynder
07. november 2004 - 15:42 #1
har du undersøgt om du har snavs på din pc (virus eller spyware)
Avatar billede freehelp Praktikant
07. november 2004 - 15:42 #2
Prøv at hent disse:

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

download dem>installere dem>updatere dem>kør dem og afhjælp de ting de finder

Scan online forvirus her:

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Vend tilbage hvis det ikke har hjulpet.

SP2 kan nemt lave ged i systemet, Jeg vil KUN råde folk til at installere den på en ny formatere maskine
Avatar billede ronnip Nybegynder
07. november 2004 - 15:55 #3
okey.. har kørt diskkeeper og fjernet spyware..uden virkning

har lige lavet en systemgendannelse tilbage FØR SP2, uden virkning

nu står min maskine, som før SP2...men stadigvæk har jeg problemet..

skal siges jeg har norman firewall og antivirus, som ikke finder noget..og som jeg deaktivere, når jeg tester om spilne virker
Avatar billede freehelp Praktikant
07. november 2004 - 16:00 #4
Prøv lige at indsætte denne kommando under START>KØR

SFC /scannow og tryk enten. Hav din -xp cd i drevet mens du gør det.

Har du tømt temp mappen evt?
Har du installeret drivers til dit bundkort?

Ved mange døjer med netop det bundkort. Det er ikke den bedste model ECS har lanceret :-D
Avatar billede freehelp Praktikant
07. november 2004 - 16:03 #5
http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72

Prøv også lige med denne driver, men HUSK at fjerne den gamle inden du installere en ny
Avatar billede ronnip Nybegynder
07. november 2004 - 16:08 #6
hvordan fjerner man den gamle ? graffikkort driver.

update, jeg har lagt mærke til at i min jobliste, kommer cpu op på 100% når disse store lags kommer, regner med at det selvfølgelig har lidt betydning, men hvorfor kommer den derop
Avatar billede ronnip Nybegynder
07. november 2004 - 16:09 #7
og kan ikke se jeg har en Temp mappe på c-drev
Avatar billede freehelp Praktikant
07. november 2004 - 16:17 #8
Det kan være virus!

Sådan kan du tømme din temp mappe.

foroven hvor den står funktioner>internetindstillinger>slet filer>markere "slet alt offlineindhold"

Du fjerner den gamle driver i "tilføj/fjern"
Avatar billede freehelp Praktikant
07. november 2004 - 16:21 #9
Jeg har bedt en virus fyr kigge på maskiner p.g.a. det høje load
Avatar billede fromsej Praktikant
07. november 2004 - 16:24 #10
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede ronnip Nybegynder
07. november 2004 - 17:02 #11
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 17:01:02, on 07-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\NVC\BIN\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Ronni Priskorn\Dokumenter\drivers\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB001" /M "Stylus CX3200"
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/053e34094fef78591921/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {68BCE50A-DC9B-4519-A118-6FDA19DB450D} (Info Class) - http://www.wow-europe.com/en/wowbeta/Si.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://213.150.57.68/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {F5D98C43-DB16-11CF-8ECA-0000C0FD59C7} (ActiveCGM Control) - http://www.plf.dk/greve/ACGM/acgm.cab

DET VAR DEN LOG DU SNAKKEDE OM!!
Avatar billede fromsej Praktikant
07. november 2004 - 20:55 #12
Flyt Hijackthis til en mappe oprettet til formålet.

Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/053e34094fef78591921/netzip/RdxIE601.cab

---------------------------------------
Kan stoppes i MSconfig:
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Filen:
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren du hentede i starten - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm
---------------------------------------
Det er faktisk det, så hvis Mwav scanneren ikke kommer op med noget, så ligger fejlen ikke der.
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. november 2004 - 15:21 #13
okey...nu har jeg testet og gjort som ovenstående, der var ingen virus, men en masse spyware 50stk. de blev fjernet. Nu har jeg lige prøvet at starte cs op igen, med samme resultat..totalt lag, 20fps og den står helt stille...min cpu load, røg op på 100%

Øv.

Ellers rigtig god brugsanvisning fromsej. Men det hjalp mig desværre ikke...

er der nogen der har andre ideer?
Avatar billede shotgun Nybegynder
11. november 2004 - 12:30 #14
tryk ctrl alt del og tjek job listen. Kik under fanebladet Processor. Kik efter om der er en af processorne bruger for meget cpukraft.(15-100 er formeget hvis du bare er på skrivebordet}.Hvis en af svchost.exe filerne bruger over de 15 ville det nok hjælpe at geninstallere Norton.
Avatar billede shotgun Nybegynder
11. november 2004 - 12:31 #15
Tillæg : Det er nok en korrupt norton installation du har
Avatar billede ronnip Nybegynder
11. november 2004 - 13:30 #16
de 2-3 svchost.exe, bruger ikke noget...

men WCESCOMM.EXE bruger konstant 8-9 cpu.

min ydeevne på cpuen ligger konstant på 10-12 i fanebladet YDEEVNE, dog med nogle små spring, når jeg starter nye ting op.
Avatar billede shotgun Nybegynder
12. november 2004 - 11:39 #17
jamen så start spillet op og check joblisten og se hvad der bruger altdin cpu
Avatar billede ronnip Nybegynder
12. november 2004 - 11:46 #18
problemet er at jeg kun kan se i fanebladet ydeevne at den er oppe på 100 (eller har ligget deroppe) nå så jeg skifter ud til skrivebordet, falder den jo. til 10-12.

men jeg prøver at se om jeg kan nå at registrere nogle betydlige udsving.
Avatar billede freehelp Praktikant
29. november 2004 - 12:12 #19
Er det ikke på tide du finder udaf at give feedback her eller få lukket spørgsmålet!
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 10:52 #20
Mon ikke det snart blev tid til at få kastet lidt feedback eller en afslutning herinde!??