Avatar billede knutbl Nybegynder
06. november 2004 - 08:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dynamiske dropdowns og forms

På min konsertside skal jeg ha et "user review form", som setter en konsertanmeldelse inn i en accessdatabase. Databasen "concerts.mdb" inneholder tabellene "concerts" (alle konserter) og "concertreviews" (brukernes kommentarer om konsertene). Både concerts og concertreviews har feltene id, location (dette er konsertlokalet), city, when (dette er konsertdatoen) felles.

Jeg vil gjerne bygge opp et form dynamisk, slik at man velger datoen ut fra en dynamisk nedtrekksliste, og så blir feltene city og location automatisk fylt ut. ALLER helst vil jeg at både city, location og when skal ha dynamiske egenskaper, slik at de andre feltene fylles etter det brukeren velger først: Velges dato, vises location og by som ble spilt denne datoen. Velges by, vises alle konsertlokaler og datoer i dropdowns, og velges location vises aktuelle datoer i dropdown og byen settes opp.

Kan noen gi meg en oversikt over hvordan dette gjøres i dreamweaver, - aller helst en detaljert beskrivelse over hvordan jeg gjør det.

På forhånd takk!

Hilsen Knut B. Lindbjør.
Avatar billede knutbl Nybegynder
07. november 2004 - 11:40 #1
ingen som svarer?
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
10. december 2004 - 00:02 #2
Hej Knut - fortæl mig om du stadig arbejder på dette problem? Jeg har muligvis et svar.
Avatar billede knutbl Nybegynder
10. december 2004 - 11:23 #3
Ja, men jeg har gitt litt opp og lagt prosjektet litt til siden.
Men, hvis du har et svar, vil jeg gjerne jobbe videre med dette! Så, jo, jeg er veldig interessert i å høre hvordan det kan løses!

Knut B.
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
10. december 2004 - 15:06 #4
Se venligst en lille manual jeg har lavet - den dækker ikke punktet med dropdowns, mit eksempel tager udgangspunkt i links frem for dropdowns, men det er jo ikke besværligt at fylde en drop downs med data som svarer til de links jeg har lavet.

Jeg tillader mig at sende svaret som et svar og ikke kommentar.

http://www.fridge.dk/tut/dw_categories.asp
Avatar billede knutbl Nybegynder
13. december 2004 - 12:11 #5
den ser ut som det jeg leter etter. takk! må bruke litt tid på å sette meg inn i dette!