Avatar billede brianringsted Nybegynder
05. november 2004 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søg på vilkårlige felter

Hejsa

Jeg har lavet en fangstdatabase, hvor jeg har følgende felter:

Fiskested
dato
sæson
vejrforhold
vindstyrke
længde
vægt

og enm masse andre.

Hvad skal jeg gøre for at lave en søgeformular, som skal kunne søge på alle vilkårlige felter som jeg har. Det skal være sådan at hvis jeg søger på torsk så skal jeg kunne vælge om jeg vil have data fra stignæs eller karbæksminde i en underformular på selve søgeformularen.

Jeg er nybegynder, jeg kan sagtens lave en formular med en ubundet knap, og en ok knap, og annullerknap. men der skal vel oprettes en forspørgelse på de valgte felter.

Håber at der er nogen som kan guide mig, det har drillet mig meget.
Avatar billede brianringsted Nybegynder
05. november 2004 - 19:08 #1
Foresten min email er : brianj@teliamail.dk , foresten jeg er meget villig til at sende min base så kan man kigge på hvad jeg har gjort galt.
Avatar billede -anders- Juniormester
05. november 2004 - 20:28 #2
Hej, her en download af et super eks. fra www.makeiteasy.dk dynamisk søgefunktion, måske det kan hjælpe dig videre, jeg bruger den selv med stor i succes

Download: http://www.makeiteasy.dk/eksempler/DynamiskSøgefunktion.zip
Avatar billede brianringsted Nybegynder
06. november 2004 - 19:27 #3
Tusinde tak, men mit problem er at jeg har en database med nogle kombinationsbokse,
det er svært at lave en søgefunktion, når de er der. Jeg kan ikke rigtigt få det til at virke.

Jeg ville godt kunne søge på forskellige data, men jeg er ikke særlig god til at lave det i vb. Vis mig hvordan, jeg vil godt upload min base, så du kan se hvad jeg har lavet galt.
Avatar billede mugs Novice
07. november 2004 - 08:38 #4
Hvis du følger thomasjepsens vejledning fra start til slut, burde du kunne få det til at fungere.

Kombinationsboksene burde ikke være noget problem. Har du oploadet db?
Avatar billede mugs Novice
07. november 2004 - 10:03 #5
Havde et gammelt eksemplar af databasen. Returneret med thomasjepsen's søgefunktion implementeret.