Avatar billede kongekatten Nybegynder
04. november 2004 - 19:59 Der er 8 kommentarer

Søge funktion.

-----------------------------------------
Jeg mangler et script der kan søge på andre sider.

Det er ikke en søgemaskine jeg vil lave, men en "simpel"
funktion der gør det muligt at søge på min side, der
derefter leder på en anden side, og derefter viser de links
der var fundet på den 2 side på min side...fik i den :D ?
Avatar billede jaw Nybegynder
04. november 2004 - 20:50 #1
Hvordan har du lavet siderne? Ligger de i en database, oder? Hvis det gør, så er LIKE kommandoen der søger i MySQL. Hvis du bare har skrevet det hele som alm. tekst, så er det vist lidt tricky...
Avatar billede mjense173 Nybegynder
04. november 2004 - 21:42 #2
Eller er det en slags crawler du skal bruge?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
05. november 2004 - 08:07 #3
Hvad koder du i
Avatar billede kongekatten Nybegynder
05. november 2004 - 11:59 #4
Jeg koder i HTML/PHP...er ikke den syge til det (endnu).
Her er en skitse af sitet jeg har tænkt mig:
http://sjibby.dk/Brugere/zen0r/1.JPG : Sitet som det skal se.
http://sjibby.dk/Brugere/zen0r/2.JPG : Man indtaster en side man gerne vil have info om!
http://sjibby.dk/Brugere/zen0r/3.JPG : Siden viser info om "www.123.dk" fra en database (en liste fks. fra en der hedder www.liste.dk/database.php) på en anden side...

Jeg kan ikke selv lave det da jeg ikke er så vild til php... :/
Avatar billede jaw Nybegynder
05. november 2004 - 13:28 #5
Zen0r fra IRC? :)

Jeg forstår ikke helt "info taget fra database på en anden side"? Hvis du har nogen data i en database, som du selv har på dit webhotel/domæne, så kan du søge i den ved at bruge:

<?

$q = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE sogefelt LIKE '%".$_POST['feltet_fra_formen']."'") or die mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($q)) ¨{
  echo $row['felt1'] . $row['felt2'];
}

mysql_close();

?>

etc. men ved ikke om det er det du mener???
Avatar billede kongekatten Nybegynder
05. november 2004 - 14:44 #6
Ja, zen0r fra IRC...hvordan vidste du det :P ?
************************************************************
Hvis vi siget dette er vores database på det andet site:
www.sjibby.dk/detandetsite.txt (Klik på linket!)

Så leger vi at vi søger på "www.sjibby.dk1"
Så skulle min side vise dette som svar, på det vi søgte på:
www.sjibby.dk1 aaa bbb
************************************************************
Var det bedre ;) ?
Avatar billede kongekatten Nybegynder
05. november 2004 - 14:45 #7
aaah, hey Jaw, tid siden :D ! Dig fra tele2adsl right? :)
Avatar billede jaw Nybegynder
05. november 2004 - 18:37 #8
Hehe, jow det er skam mig :D Long time no see :)

Jeg er stadig ikke helt med. Det er database du selv har, hvor du vil kunne søge efter "sjibby.dk1" og så skal den kun vise det ene resultat? Det jeg skal vide er, om det ligger i en database du har adgang til, eller om det er noget snusk med at søge mellem to databaser etc.?